6 найкращих стрічок Сергія Параджанова
Згадуємо з нагоди 101-річчя режисера
9 січня народився видатний український режисер і сценарист вірменського походження Сергій Параджанов. Протягом свого життя він створив багато кінокартин, якими й досі захоплюється увесь світ, а деякі з них зняті за мотивами українських творів. Тож з нагоди 101-річчяпропонуємо у цей день пригадати найкращі стрічки режисера та насолодитись їхньою красою.
«Андрієш», 1954 рік
Одна з перших робіт Параджанова, яка є екранізацією однойменної казки. Стрічка розповідає про юного пастуха на ім’я Андрієш, який мріяв стати витязем, про чарівну сопілку, яку йому подарував богатир Вайнован і боротьбу зі злим чарівником Чорним Вихром, якому все ненависне.
«Перший парубок», 1958 рік
Єдина комедія у фільмографії Сергія Параджанова, яка, до речі, була знята у Київській кіностудії імені Олександра Довженка. Між сором’язливою дівчиною та нахабним парубком виникає кохання. У цей час селяни намагаються виконати план будівництва стадіону. Перший хлопець на селі, звісно, залучений до робіт, однак також прагне завоювати й увагу дівчини.
«Квітка на камені», 1962 рік
Стрічка складається з двох історій. Перша розповідає про бригадира молодіжної шахти Григорія Грива, який закоханий в комсорга Люду і тому часто відкрито іронізує над її організаторськими здібностями. Однак коли вони залишаються разом, він стає сором’язливим і боязким.
Друга історія пов’язана з появою в шахтарському містечку Христини, яка потрапила до секти. Згодом вона зустріла Арсена, який допомагає дівчині звідти піти.
«Тіні забутих предків», 1964 рік
Кінокартина, знята за мотивами твору Михайла Коцюбинського, розповідає про гуцула Івана Палійчука, який стає свідком загибелі свого батька під час бійки з чоловіком із роду Гутенюків. Невдовзі головний герой знайомиться з донькою вбивці, Марічкою. Згодом між ними виникає кохання, однак Іван мусить їхати на заробітки та обіцяє Марічці повернутися й одружитись із нею. Несподівано кохана гине й Івана накриває туга за нею.
«Колір граната», 1967 рік
Кінокартина змальовує життя вірменського поета Саят-Нова. Вана розповідає про його духовний шлях, мистецькі напрацювання та внутрішні конфлікти, які зробили його головним ліриком. Він — майстер містифікації, який сам потрапив у свої пастки.
«Ашик-Керіб», 1967 рік
Бідняк на ім’я Ашик-Керіб грає на сазі на весіллях та інших святах. Одного дня він закохується у Магуль-Мегері — дочку багача. Ашик-Керіб клянеться мандрувати сім років і стати багатим або померти. У цей час його суперник починає залицятись до Магуль-Мегері, маючи намір одружитися з нею.