Inside the brand: як створюються унікальні екологічні шуби Shkoura
В гармонії з природою
Київський бренд Shkoura – це самобутні й унікальні вироби з натуральної вовни, які сьогодні носять як в Україні, так і за її межами. Аналога цим речам в світі немає, рівно як і двох однакових виробів. Спеціально для рубрики Inside засновники бренда Олеся Заїка та Марина Єгонська розповіли про тонкощі виробництва цих дивовижних речей й виникнення бренда.
Багатовікові традиції
Сьогодні багато дизайнерів звертаються до минулого в пошуках свіжих ідей. Етнічні мотиви все частіше з’являються в колекціях українських брендів, які прагнуть повністю перейти на екологічне виробництво. За всіма цими параметрами, бренду Shkoura немає рівних. Вироби якнайкраще передають автентичність української культури, а виробництво – цілком екологічно чистий процес. Ба більше, сама природа грає чималу роль у створенні кожного виробу. Але про це згодом.
Бренд побудований довкола одягу з натуральної вовни. Основну частину виробів довгий час складали пальта, шуби та жилети. Згодом асортимент розширився: в шоурумі можна приміряти ще й сорочки, штани, панами та сукні. Однак найбільший інтерес викликає саме верхній одяг. Кожне пальто – це багатоетапний процес, який вимагає витримки, навичок і знань.
На створення одного пальто може ути витрачено більше місяця. Овечу вовну зістригають, миють, сушать і граблюють (вичісують – прим. Ред), – пояснює етапи виробництва Марина Єгонська. – З цієї вовни Леся тче на верстаті зразка XVIII століття полотно. Потім полотно вивалюється в гірській річці та отримує свою форму. Виріб сушать на відкритому повітрі, й потім зшивають»
Після отримання готового виробу, для кожного з них робиться окремий паспорт, в якому вказана інформація про річ, поради по догляду за нею, й, що дуже цікаво, саме та температура води в гірській річці, в якій виріб і набував унікальної форми. Весь цей процес якщо не захоплюючий, то, щонайменше, копіткий та трудомісткий. Навряд створення якого-небудь іншого предмета одягу включає в себе подібне тісний контакт з природою.
При такому виробництві найскладніше працювати на замовлення, або повторити вже готовий виріб. У випадку з речами Shkoura на фінальний результат впливає температура води в річці та її течія. Передбачити кінцевий вигляд неможливо, саме тому двох однакових виробів не існує.
Звідки коріння
Офіційно бренд існує всього рік. Сам шоурум, який знаходиться в центрі Києва, на вулиці Інстітутскій, 11А, відкрили в січні 2020 року. Зараз він функціонує швидше як арт-простір і місце зустрічі друзів бренда. А ось із самою технологією і виробництвом головна дизайнерка Олеся Заїка має справу вже більше 10 років.
Історія бренда почалася 10 років тому в карпатських горах. Це був неймовірний період мого життя. Саме тоді я познайомилася з дивовижною культурою ткацтва і надихнулася її красою. Мені хотілося створити в цій техніці щось особливе, не те, що зазвичай роблять на подібних верстатах жінки в горах. Я створила своє перше пальто в подарунок близькій людині. Першими «носіями» були друзі»
Обладнання, а саме верстати для виготовлення полотна, при облаштуванні шоурума шукали в карпатських селах і викуповували у тих, кому вони були не потрібні.
Тут усі охочі можуть приміряти вироби бренда, подивитися на верстати й просто надихнутися. Атмосферу шоурума, що розташувався в одному із старовинних київських будинків, не передати словами.
Високі стелі, велична кришталева люстра, гвинтові сходи, багато світла і щось на зразок оглядового майданчика на другому поверсі. Звідти відкривається вид на одну з кімнат шоурума. А в дні, коли в Shkoura збираються друзі, там ставлять діджейський пульт і саме звідти відкривається найкращий вид на всю тусовку. Загальну атмосферу доповнює ще й величезне дзеркало, розташоване в центральній кімнаті.
Крім фізичної точки в Києві, у бренда активно працює сайт. Саме там можна ознайомитися з актуальними виробами, а також зрозуміти, який приблизно результат чекає на вас після індивідуального замовлення. Також у Shkoura є представництво в Берліні, а найближчим часом планується масштабний вихід за межі українського ринку.
Інтерес до цього одягу за кордоном набагато вище, ніж в Україні»
Якщо говорити про подальшу перспективу, то у Skoura є всі шанси стати амбасадором української етніки в світі. Їхні вироби можна вважати аналогом вишиванок, але більш унікального характеру.
Всього в команді Skoura шість осіб. Олеся Заїка – головна дизайнерка. Марина Егонська -–СЕО та співзасновниця бренда. Також в команді працюють менеджери з реалізації виробів і просування бренда.
Аудиторія Shkoura – це стильні, прогресивні і впевнені в собі люди. Чоловіки і жінки з чітко сформованими поглядами, які несуть своєю діяльністю певну ідею, та, як і сам бренд, створюють унікальні речі.
Текст: Тетяна Сухачова
Фото: Савчак Ярослав