Hotel Guide Ольги Торнер: не дуже райська відпустка в знаменитому готелі Soneva Fushi на Мальдівах
Оскільки багато подорожую, охоче відкриваю для себе нові готелі та курорти у вже знайомих містах та країнах. Цей відгук присвячую знаменитому на весь світ готелю Soneva Fushi на Мальдівах, де за майже 30 років його існування встигли побувати чимало українських і світових селебриті.
Мальдіви, а цей курорт особливо, завжди асоціюються з райським відпочинком, який практично неможливо зіпсувати, але не цього разу… Про всі позитивні та негативні враження розповідаю в моєму огляді!
ОЛЬГА ТОРНЕР
«Місіс Всесвіт – 2016», інфлюенсер, видавчиня INSIDER.UA, мама трьох дітей
Подорожує 150 днів на рік, відвідала 55 країн, знається на сервісі
На Мальдівах відпочивала не вперше, але вперше – у Soneva Fushi, про який чула чимало відгуків, багато моїх знайомих там або вже побували, або планують відвідати найближчим часом. З цього курорту, заснованого майже 30 років тому, почалася мережа Soneva, яка на сьогодні налічує чотири готелі.
Ми вирушили у відпустку всією сім’єю – я, чоловік і троє маленьких дітей. Зупинилися на одній з численних вілл готелю. Як не дивно, курорт був незаповнений, хоча сезон був вельми високий для Мальдівів – січень.
Вважається, що цей розкішний готель – просто рай на землі, інтегрований у місцеву екосистему пишних джунглів, незайманих пляжів та кришталево чистої води. Але наш відпочинок вийшов геть не таким райським, як очікувалося, з яких причин – розповім докладно.
⇒ НОМЕРИ Й ТЕРИТОРІЯ
Soneva Fushi розташований у біосферному заповіднику ЮНЕСКО на атоле Баа, на одному з найбільших островів Мальдівів. Можна сказати, саме з цього готелю в цьому регіоні свого часу стартував туристичний бізнес.
На території курорту серед густої зелені – десятки приватних острівних вілл. Усі вони досить просторі, а з вікон можна спостерігати світанок або захід сонця, більшість мають басейни та власну ділянку пляжу.
Гостям пропонують різні варіанти планування та розташування вілл залежно від вашої мети: для сімейного відпочинку, романтичного, для оздоровлення чи усамітнення. Звісно, ціна розміщення залежить і від площі вілли, і від її особливостей.
Якщо бронювати, скажімо, на березень – це ще високий сезон, то ціна стартує від $3900 за ніч, без урахування Green Tax та зборів готелю. Це буде двоповерхова вілла, розрахована на чотирьох дорослих та двох дітей зі своїм басейном.
Велика вілла на воді на той же період, наприклад – $4700 за ніч, а найдорожча – вілла з терасою на другому поверсі, балконом, вітальнею та винним льохом – $5700 за ніч. Тобто тиждень проживання в Soneva Fushi коштуватиме від $30 000.
Слід зазначити, солідний вік готелю цілком читається в його інтер’єрах: їх, мабуть, не апгрейдили жодного разу за весь час існування. Хтось знаходить в цьому особливу чарівність та близькість до природи, хтось – вважає, що така застаріле умеблювання не може вартувати таких великих грошей і позиціонуватися як рівень люкс.
А ціни тут і справді надвисокі. Як на мене, невиправдано, особливо, якщо відпочивати не вдвох, а родиною з дітьми й знімати простору віллу. Безумовно, розкіш завжди коштує грошей, але розкіш тут відчувається не особливо, хоча, з огляду на витрати, цього не скажеш.
Добиратися до Soneva Fushi досить довго і виснажливо: переліт до аеропорту, звідти година на гідролітаку до острова і ще хвилин 10 на човні до курорту. До готелю гідролітак не курсує, щоб не турбувати відпочивальників шумом моторів. Варто зазначити, що гідролітак тут застосовується невипадково: з 2012 року курорт вуглецево-нейтральний.
Принагідно зазначу, що тут сповідують екологічність та sustainable-принципи у всьому: висаджують корали, застосовують максимально натуральні матеріали, мінімізують сміття – у Soneva Fushi не просто переробляють понад 90% відходів, а й генерують із продуктів переробки сотні тисяч доларів на рік.
Тут не використовують пластик, готель відмовився від нього одним із перших серед люксових курортів. У вжитку пляшки й посуд із вторинно переробленого скла, це дає змогу заощадити кошти, які готель спрямовує до свого фонду, а той реалізує різноманітні екопроєкти у різних країнах.
Крім цього – різні активності для залучення дітей та дорослих до усвідомленого споживання й дбайливого ставлення до природи. Хоча, щоправда, коли ти приїхав вимотаний, щоб відпочити, така гіпервідповідальність за кожен свій крок часом трохи втомлює. Але така вже реальність, яку ми, люди, створили самі!
⇒ РЕСТОРАНИ
На території великий вибір ресторанів, ми навіть не встигли побувати в усіх. Зазавичай, до них регулярно запрошують відомих шеф-кухарів з усього світу, кожен з яких презентує своє авторське бачення меню з місцевих сезонних інгредієнтів. Попри це, їжа нам здалася не «вау». У деяких закладах було дуже смачно, але особливого «гастрономічного оргазму» ніхто з нас не зазнав.
А ось локації тутешніх ресторанів варті окремої уваги! Наприклад, Flying Sauces – перший у світі заклад вишуканої кухні на зиплайні. Ви ковзаєте через листяні джунглі до столу на верхівці дерева та відкритої кухні: на висоті 12 метрів над землею – винятковий краєвид, а з садів линуть незабутні пахощі.
Ще один ресторан – прямісінько біля рифів. Там можна пірнати і спостерігати підводний світ.
Є також веганський заклад, при якому вони самі вирощують овочі та зелень, усі складники страв. Можна за бажання прийти й подивитися, як росте й набуває стиглості на грядках і в саду ваш майбутній обід – усе сезонне, свіже та екологічно чисте!
Крім ресторанів, є різні індивідуальні опції: можна замовити красиво сервірований сніданок на своїй віллі, пообідати біля океану чи влаштувати романтичну вечерю на безлюдному острові. Головне – забронювати послугу заздалегідь.
Також Soneva Fushi має власні великі винні погреби, в яких зберігається найбільша колекція вин і шампанського в Індійському океані. Крім цього, дегустаційні кімнати з сирами та м’ясними делікатесами. А ласунів і ласунок підкорять тутешні шоколадні кімнати та десятки смаків домашнього морозива й сорбетів.
⇒ АКТИВНОСТІ ДЛЯ ДІТЕЙ
Як мати трьох маленьких дітей, не можу не зупинитися на цьому питанні окремо.
Kids Club, як і в більшості готелів на Мальдівах, тут чудовий. Багато привітних бебіситерів, одну з них ми навіть взяли до себе нянею, дітям вона дуже сподобалася. Там усе до найменших дрібниць продумано для дітей різного віку, безліч активностей: ігри, фільми, творча праця – на кшталт створити різні невеличкі вироби, а також освітні програми, музична студія та багато іншого.
Одного вечора для маленьких гостей влаштували огляд зоряного неба – а воно тут просто казкове! – через телескоп, а також захопливу лекцію від обсерваторії. До речі, у Soneva Fushi найбільші приватні телескопи у всій Азії та Індійському океані.
На території острова також є zipline, ми спробували зі старшими дітьми, нам сподобалося: швидкісний спуск по натягнутому сталевому канату з відривом від землі, з дуже гарним оглядом.
А ще на острові є – ну, дуже милі кролики, це неабияк сподобалося дітям. На сніданку ми завжди брали морквину та капусту, щоб погодувати їх, гладили – молодший був просто в захваті, він обожнює зайчиків. У Відні, де ми живемо, такий інтерактив із тваринами для малюка не влаштуєш – заборонено.
Також нам дуже припало до душі одне з місцевих кафе на воді, поблизу якого гарні рифи і можна займатися снорклінгом або пірнати з аквалангом. Навіть наш дворічний син пірнав із маскою та розглядав риб – тут дуже різноманітний й красивий підводний світ.
Можна побачити таких рідкісних мешканців океану, як орлякові та гітарникові скати, зелені черепахи, бісси, зеброві та китові акули. Усім нам дуже сподобалося! До речі, маски та ласти надають безкоштовно на весь час перебування на острові.
⇒ СЕРВІС
Сервіс Soneva Fushi відмінний, усі дуже стараються. Вони мають особливий «пунктик»: запам’ятовувати імена гостей. Уперше приходиш на сніданок, а офіціант до тебе звертається на ім’я. Таке не всюди зустрінеш, і вони цим нюансом пишаються, як елементом особливої персоніфікації сервісу.
Важливо відзначити, що на всіх віллах курорту 24/7 надається персоналізована послуга Barefoot Guardian – за вами закріплюють свого батлера, який прийде на допомогу в будь-якій ситуації. З нами працювала дуже приємна й дбайлива дівчина, до неї можна було звернутися 24/7 у Вотсапі.
Але тут нюанс: на всьому острові практично не було інтернету, тому зазвичай ти просто не можеш зв’язатися зі своїм батлером, щоби дізнатися, наприклад, як справи у дітей у дитячому клубі, поки ти тренуєшся в спортзалі або насолоджуєшся процедурами у спа.
Проблема з WiFi для мене як власниці онлайн-медіа була просто критичною. Про такі речі слід попереджати постояльців заздалегідь, на етапі бронювання, адже обставини в сім’ї й на роботі у людей бувають різні, відсутність зв’язку може бути неприйнятною навіть під час відпустки. І знову ж таки, брак інтернету безпосередньо впливав на своєчасність сервісу, яким би висококласним він не був.
Як на багатьох мальдівських курортах, у Soneva Fushi діє правило «no news, no shoes». Щойно прибуваєш, знімаєш взуття на човні – вони його кладуть у спеціальні, заздалегідь підготовлені іменні чохли для взуття, з вишитими ініціалами кожного гостя. Це дуже приємно, але це був єдиний подарунок від готелю такого рівня за весь час нашого перебування.
З мого досвіду, такі дорогі курорти намагаються всіляко радувати постояльців, часто даруючи їм гостинці та приємні сюрпризи. Я маю чимало знайомих, які ведуть бізнес у цій сфері, ми нерідко брейнштормимо, вигадуючи, як вони можуть приємно здивувати своїх гостей. Це традиційна практика для готелів High Level.
Наприклад, коли я раніше відпочивала на іншому мальдівському курорті, отримала інший досвід: співробітники помітили, що я люблю шампанське й завжди п’ю його за пізнім сніданком. І наступного дня як подарунок надіслали мені в номер пляшку Ruinart Brut. Так тривало, до речі, аж до закінчення нашого там перебування.
Це особливо приємно, якщо згадати, що на Мальдівах алкоголь коштує дуже недешево і привезти з собою теж не можна, тут із цим суворо: усе вилучають одразу ж на контролі, забрати можна лише перед вильотом. Тому раджу не створювати собі додатковий клопіт і не намагатися привезти пляшечку улюбленого ігристого з собою.
Чи варто говорити, що такий красивий жест і увага до моїх уподобань з боку готелю зробили тоді мій відпочинок особливим, на відміну від іменних чохлів для взуття.
Утім, коли ми вже виїжджали з Soneva Fushi, дівчина-батлер, мабуть, повідомила, що мені дуже сподобалися одні з їхніх фірмових цукерок, і мені подарували маленьку баночку. Приємна дрібниця, хоча розкішним такий презент не назвеш. Але це, найімовірніше, заслуга нашого батлера, з якою нам дуже пощастило.
Загалом, на цьому острові по-справжньому добрі люди! Наша батлер була неймовірно милою, чуйною, максимально вникала у наші проблеми й допомагала їх вирішити. Решта персоналу теж дуже приємна і доброзичлива. Деякі з них працюють там дуже давно, наприклад, один офіціант, як виявилося, аж 20 років.
⇒ ГОЛОВНІ МІНУСИ ВІДПОЧИНКУ
Оскільки головні плюси Soneva Fushi розповіла в розділах вище, тут зосереджуся на мінусах цього курорту. Мабуть, уперше я зіткнулася з такою невідповідністю очікувань від відпочинку та реальності.
Може, це нам так «пощастило», але наше перебування у Soneva Fushi пов’язане з низкою ситуацій, в яких ми відчували дискомфорт і навіть негатив. З однієї неприємної історії наша відпустка й розпочалася.
Ми приїхали дуже втомлені після перельоту на заздалегідь заброньовану віллу. Був уже вечір, час укладати дітей спати, насамперед, молодшого, і потрібно було підготувати молоко. На віллі обладнана невелика окрема кухня, я пішла туди поставити чайник.
Аж раптом через усю кухню пробіг, м’яко кажучи, непроханий гість: досі думки різняться, чи це був щур чи миша. На дорогому курорті! Від страху та шоку я впустила скляну пляшку з водою, налякала дітей. Я одразу написала батлеру і до нас надіслали pet control, як це зветься на острові.
У спеціальних рукавицях вони відловили це звірятко. Воно надривно пищало, діти верещали, про сон уже, звісно, не йшлося, а мені здавалося, що все це – якийсь сюр. Зрозуміло, ми попросили, щоби тварину не вбивали, а випустили на волю десь подалі від нас.
Наступного ранку готель вибачився за прикру ситуацію, і нас переселили на віллу класом вище і комфортніше, на порядок просторіше , але дорожчу за ціною. Там нам сподобалося більше. Тим паче, тут якраз був WiFi, на відміну від попередньої. Нехай не всюди, але в кількох зонах нашого нового житла можна було вийти на зв’язок, а не намацувати його, рухаючись від пальми до пальми.
Зрозуміло, що курорт такого формату передбачає повний відпочинок, зокрема й від інтернету. Але повторюся: ситуації бувають різні.
Далі море, яке, здавалося б, на Мальдівах, ну, неможливо зіпсувати. Навіть про 3-4-зіркові готелі я чула чудові відгуки.
У багатьох вілл в Soneva Fushi є вихід на свою ділянку пляжу. Біля нашої можна було зайти у воду не вище, ніж по коліна: далі були корали, йти якими – неможливо. Хіба що лягати біля берега на мілководді, але це не дуже приємно. Я таке на Мальдівах побачила вперше. Зрозуміло, що довкілля не залежить від готелю, але комфорту такий нюанс не додає.
До того ж, через дощі та високу вологість, на острові було досить брудно і без баггі пересуватися було неможливо. Мені вкрай тяжко далася постійна, нестерпна задуха. «Бонусом» до надто вологого клімату, що дивно для такого сезону, стали сила-силенна комарів, від яких дуже потерпали діти.
У першу ніч я не могла заснути і над ліжком дітей нарахувала чи не п’ять десятків цих комах – мабуть, якийсь місцевий вид комарів, він дещо відрізняється від наших. До ранку нам з чоловіком довелося «полювати» на них, уся ковдра була просто усіяна «тілами».
Лише наступного дня після моїх прохань батлер принесла фумігатори, мазі до і після укусів. Але ж це можна було передбачити і надати заздалегідь, і ми взагалі не зіткнулися б з цією проблемою, не мали б безсонної ночі!
Бачили в номері також і ящірок, вони нешкідливі, але досить галасливі, заважають спати. А окремим «сюрпризом» цього острова виявилися півні, місцеві види цих птахів дуже крикливі й гучні – не прокинутися просто неможливо, кукурікають вдосвіта, ще до сходу сонця. Так було щоранку.
Тобто ти вирушаєш за чималі гроші насолоджуватися відпочинком на Мальдівах, а в результаті рятуєшся від комарів, не можеш спати нормально вночі через ящірок і встаєш з першими півнями.
Фінально моє враження від відпочинку було зіпсоване у день відльоту. На Мальдівах є таке правило: готель самостійно бронює для гостей всі пов’язані з внутрішніми перельотами сервіси, а саме гідролітак та VIP-лаунж в аеропорту. Самостійно ти не маєш права цього робити. Ми від’їджали в обід, коли молодшому настав час для денного сну. Рейс, як нам сказали, затримувався, нам запропонували повернутися на віллу, аби дати малюкові відпочити.
Спершу я подумала, що затримується наш рейс із Мальдів до Дубаю. Але пізніше з’ясувалося, що затримувався саме гідролітак готелю, причому суттєво – майже на дві години. Спочатку мені було приємно, що нами так опікуються: повернули на віллу, аби ми чекали з комфортом. Але насправді все виявилося не так райдужно.
Врешті-решт ми виїхали. Ішов дощ, човен дуже трясло, ми з нього насилу вивантажилися з трьома дітьми, один з яких спав у мене на руках, нарешті сіли в гідролітак і дісталися до аеропорту. І тут з’ясувалося: готель, розуміючи, що ми запізнюємося на наш рейс, який зовсім не затримався, усе одно відправив нас пізніше.
Ми вирішили, що вони зважили на цей нюанс і попередили службовців аеропорту про наше запізнення. Але ні. Ми були на місці за 55 хвилин до вильоту, загалом ще встигали, якби нам пішли назустріч.
Однак нам повідомили: на рейс ми запізнилися, ніхто не попереджав, посадку вже закрито, на наступний квитків немає, а найближчий – лише вранці. Ба більше, у сплачений нами заздалегідь VIP-лаунж ми теж тепер не можемо пройти, оскільки не зареєстровані на рейс. Наша турагентка намагалася врегулювати ситуацію, звернувшись до готелю, адже саме він робив бронювання для нас.
У відповідь почула, що «це не їхня проблема, це форс-мажор, тож розбирайтеся самі». Ми ж, окрім незручностей, зазнали вагомих фінансових збитків: втратили п’ять квитків до Дубая і не отримали послугу, за яку також заплатили. Але ж готель міг запропонувати нам щонайменше продовжити перебування на день, розуміючи, що ми не встигаємо на рейс.
Пізніше вдалося домовитися в аеропорту, нам дозволили почекати свого рейсу в лаунжі – “як виняток”, це було просто смішно. Soneva Fushi не взяли жодної участі у залагодженні цієї проблеми, забули про наше існування, щойно ми сіли в їхній гідролітак. Досі не можу збагнути, як можна бути настільки безвідповідальними, так нехтувати своєю репутацію в очах гостей?
Підсумую: цей курорт дуже сподобається тим, хто любить не бездоганну розкіш, а максимально природні умови, хоче відпочити від метушні та соцмереж, побути ближче до природи, оздоровитися в екологічно чистому куточку Землі.
Мені ж, як ви розумієте, не сподобалося тут, з огляду на сказане вище. Кожному своє!