Перформанси та концептуальні інсталяції: чим здивує Ukrainian Fashion Week SS26

Оголошено програму
Уже невдовзі — з 4 по 8 вересня 2025 року Київ перетвориться на центр моди, бо у столиці відбудеться Ukrainian Fashion Week SS26. У програмі сезону оголошено понад 50 вітчизняних брендів, які представлять свої колекції у різних форматах: від класичних показів до імерсивних презентацій і артінсталяцій.
Цьогорічна тема — взаємодія моди та культури як інструменту збереження національної ідентичності під час війни. Тому відкриття сезону розпочнеться у Національному музеї мистецтв імені Богдана та Варвари Ханенків — тут же відбудеться і фінал конкурсу молодих дизайнерів «Погляд у майбутнє. Музейна колекція Ханенків».
«Сьогодні моді, як і культурі загалом, довірено місію – захищати нашу ідентичність. Універсальною мовою моди ми розповідаємо світу про нашу креативність, свободу та гідність. Ukrainian Fashion Week є головною платформою, яка посилює голос України на глобальному рівні», — наголосила співзасновниця та CEO UFW Ірина Данилевська.
Серед цікавинок та особливих подій Тижня моди — перформанс Art That Walk від Lysenko Gallery (London–Kyiv) з роботами українських художників, проєкт бренду MY THEATRE від Дар’ї Білої, відкриття архіву KHRYSTYNA RACHYTSKA у Мистецькому Арсеналі, присвяченого феномену вишиванки, а також виставка про діалог поколінь, що поєднає живопис Миколи Самокиша та прикраси його онуки Катерини Басовської. POUSTOVIT презентує перформанс про синергію моди та мистецтва, а у Мистецькому Арсеналі відкриють експозицію Art of Fashion — ретроспективу образів, натхненних різними видами мистецтва.
Окрім цього, із 5 по 7 вересня в межах виставки «Одяг з функцією» у Мистецькому Арсеналі бренди ANDREAS MOSKIN, JULIYA KROS, MAKI, SIDLETSKIY, VIKTORANISIMOV та UFEG продемонструють адаптивні моделі, створені для людей, які зазнали поранень через війну.
Також представлять «Портретну галерею захисників» — проєкт про представників модної індустрії, які стали до лав ЗСУ. Благодійна ініціатива «Обличчя героїв», що допомагає бійцям з ушкодженими на війні обличчями, теж триватиме цього сезону у партнерстві з фондом ЯНКО.
А ще відбудеться перша бізнес-конференція від UFW та white rabbit agency — 8 вересня у київському ЦУМі говоритимуть про головні виклики індустрії в умовах війни — від адаптації виробництва до нових форматів продажу та комунікацій.