Сумки Hermès і раритетні вина: найприбутковіші інвестиції в рік пандемії
Варто брати приклад з Вікторії Бекхем
Пройшов рік з початку всесвітньої пандемії коронавірусу, яка чимало вплинула на всі сфери нашого життя. Абсолютно всі ринки пережили кризу, хіба що за винятком постачальників захисних масок і дезінфекторів. Цей рік став справжнім випробуванням для модних брендів і ритейлерів, яке витримали не всі. Проте всупереч прогнозам, ринок товарів розкоші не тільки не ослаб, але й показав цікаву статистику, відображену в даних міжнародної консалтингової компанії Knight Frank.
Щорічно Knight Frank публікують звіт про розподіл світового добробуту The Wealth Report, в який також входить The Luxury Investment Index (рейтинг інвестиційної привабливості предметів розкоші. – прим. ред.). Згідно The Wealth Report 2020 року, найвигіднішою інвестицією в період пандемії виявилися сумки Hermès – їх середньозважена вартість зросла на 17% за рік. До речі, буквально в листопаді 2020-го сумка Hermès Himalaya Niloticus Crocodile Retourné Kelly 25 побила аукціонний рекорд серед жіночих колекційних сумок – на Christie’s її продали за $437 330. Й справа не тільки в пандемії, ці знакові аксесуари дорожчають вже другий рік поспіль.
Також до трійки інвестиційно вигідних товарів-лідерів увійшли колекційні вина, які показали зростання на 13% і класичні автомобілі з показником + 6%. А ось предмети мистецтва глобально здали позиції – за рік ціна на них впала на 11%. Головним чином, вплинули карантинні обмеження і відсутність можливості оцінити їх наживо – всі аукціони або скасовувалися, або проходили онлайн. Відповідно, більшість інвесторів не поспішали з придбаннями. За минулий рік ціна жодного купленого художнього твору не перевищила $ 100 млн.
Цікаво, що в десятирічній ретроспективі найбільш дохідними виявилися колекційні сорти віскі: нехай за минулий рік їх середня вартість опустилася на 4%, проте за 10 років вона зросла аж на 478%. Також експерти прогнозують зростання інвестиційного потенціалу таких активів як антикваріат, дорогі вина і раритетні предмети розкоші – цей показник може перевищувати доходи від грошових коштів, акцій і навіть золота. Питання тільки в витратах в зв’язку зі зберіганням і подальшим перепродажем.
Підводячи підсумок: відносно доступні люксові товари перенесли кризу «карантинного» року краще, ніж екстрадорогого. За прогнозами експертів, раніше другої половини 2021-го ринок відновлюватися не почне. Але незважаючи на це, загалом найбагатші люди світу продовжують збільшувати свої інвестиції в предмети розкоші.