Як дизайнери відроджують фемінізм у моді за допомогою накладних кишень
Один із головних трендів 2023 року
Останні роки дизайнери те й робили, що «роздягали» модниць. А все через карантинні обмеження, що були пов’язані з пандемією коронавірусу. У 2020-2021 роках вони хотіли закінчити «соціальну сплячку» та повернути галасливі вечірки, а тому пропагували сексуальність початку 2000-х, одягаючи жінок у максимально короткі та прозорі вбрання. Наразі ж, коли хвороба відступила, модельєри знову вирішили повернутися до соціальної повістки, яка була популярна й до ковіду. Однією із центральних тем колекцій, представлених цієї осені, став фемінізм.
Відроджувати цей рух у моді дизайнери зібралися за допомогою накладних кишень, яким було віддано провідну роль на світових подіумах. Miu Miu, Chanel, Louis Vuitton, Loewe, Burberry, Dion Lee та інші марки збільшили їхні пропорції та зробили головними героями курток, жакетів та штанів.
Кишені бренди виділили недарма. Ці, на перший погляд, непомітні деталі на одязі, що створені для більшої функціональності, є важливим соціальним елементом. Вони ясно демонструють різницю між чоловіками і жінками. Данина комфорту, який точно стане одним із головних трендів 2023 року, покладе край історичній нерівності: крихітним кишеням або взагалі їхній відсутності у жіночому одязі.
Якщо ще в Середньовічній Європі чоловіки і жінки носили речі в маленьких мішечках, які були пришиті до пояса, то вже уй1 XVII столітті з’явилися кишені. Єдине — не всі могли скористатися їхньою зручністю. За даними Музею Вікторії та Альберта, у Лондоні на той час кишені пришивали виключно до чоловічого одягу, а жінкам доводилося продовжувати зберігати свої речі у мішечках, які вони зав’язували навколо талії та носили під спідницями своїх суконь. Це дуже ускладнювало швидкий доступ до речей. А через кілька століть, коли силуети стали обтягуючими, поясні мішечки були замінені дамськими сумками, які, зазавичай, було заведено носити виключно у маленьких розмірах.
Ситуація змінилася з приходом ХХ століття. Через Другу світову війну та пов’язаний з нею брак тканин, жінки стали сприймати моду дещо інакше, насамперед орієнтуючись на утилітарний стиль. У повсякденному гардеробі закріпилися пальта з масивними плечима, грубі сорочки та широкі штани з об’ємними кишенями, ременями та пряжками.
Щоправда, проіснувала військово-феміністична мода недовго. Вже наприкінці 1940-х французький дизайнер Крістіан Діор вводить у моду стиль «New Look», який підкреслює переваги жіночої фігури. Він знову перетворив жінок на «слабку стать», вбравши їх у пишні спідниці, корсети та крислаті капелюхи.
Відтоді різні феміністичні деталі періодично з’являються у колекціях та потрапляють в огляди трендів передових глянцевих видань. Але у 2023 році дизайнери явно хочуть раз і назавжди покласти край нерівності в моді. А гіперболізовані розміри накладних кишень у весняних колекціях — виразний спосіб досягти успіху в цій непростій справі.
Фото catwalk : vogue.com