Як бренд Lady Di atelier поширює інклюзивність і підкорює Бріжит Макрон та інших селебриті
Фокусуючись на темі благодійності, ми звернули увагу на значущий соціально-відповідальний бізнес родом зі Львова – Lady Di atelier. Це перше інклюзивне ательє в Україні, яке створює унікальні аксесуари на основі картин, автори яких – люди з інвалідністю. З першого дня війни підприємство не зачинилося, як більшість бізнесів країни, навпаки, почало працювати ще більше. Адже головною метою була і є допомога країні у цій кровопролитній війні, у всіх сенсах – забезпечення робочих місць, підняття економіки держави, організація благодійних заходів, створення патріотичної продукції тощо.
Завдяки всім цим ініціативам чутка про локальне ательє розлетілася чи не по всьому світу й вироби Lady Di atelier стали частиною гардеробу дипломатів, меценатів, селебриті. Співзасновниці бренда, львів’янки Ірина Ляховенко та Ярина Янчак, довели: бізнес під час війни може не тільки існувати, а ще й набирати обертів.
Як молодим підприємицям вдалося назбирати 700 000 гривень на допомогу Україні, яким чином вони дотримуються інклюзивних принципів та будують соціально-відповідальний бізнес, а також які вироби мріють презентувати першій леді України Олені Зеленській – про це все вони розповіли в інтерв’ю INSIDER.UA.
Про історію бренда
Нас об’єднала участь у скаутській організації «Пласт». Одна з нас – юристка, друга – економістка. Ми працювали у громадських організаціях, які мали соціальну складову.
Бренд Lady Di atelier народився із наших особистих історій. Ми говорили про наболіле. Згодом це переросло у проєкт, який працевлаштовує людей з інвалідністю. Ми вважали, що маємо створити бізнес-платформу, яка б не мала стереотипів, була конкурентоспроможною, успішною, закривала наболіле питання держави і була місцем для творчості.
Діяльність розпочалася зі співпраці з жінками, які вишивали бісером. На основі вишивки створили першу колекцію суконь. Згодом започаткували благодійну акцію «Намалюю тобі Любов», у межах якої жінки на візках та діти з синдромом Дауна малювали картини, а працівники ательє переносили їх на шовк та створювали перші приклади дизайнерських хустин. Від самого початку Lady Di atelier не планувало бути камерним брендом. Ми відразу планували масштабуватися та створювати більше.
Про команду та співпрацю з людьми з інвалідністю
Наразі команда складається з 21 людини та з понад 20 авторів хустинок. За кожним закріплена своя зона відповідальності, обов’язки та робоче місце. Наразі долучаємо фрілансерів лише за нагальної потреби, оскільки прагнемо залучати людей на довгу перспективу.
Принти створюють як самостійні автори, так і діти, які працюють з художниками-наставниками. Щомісяця вони отримують 10% від продажу хустин з їхнім принтом. Це наша місія. Авторами можуть бути навіть діти, від п’яти років. Ми відкриті до співпраці незалежно від того, де людина проживає і який її вік. Головне – щире бажання, талант та мрія реалізовуватися у цьому напрямку. Варто зауважити, що кожен автор має свою манеру виконання. Наприклад, авторка Андріана Чухній надає перевагу абстракціям, щоразу нас вражаючи. Хоча вона себе не обмежує й поступово опановує й інші стилі.
Саме Андріанка створила для бренда квіткову колекцію хустин та принти, які є лідерами продажей вже дуже довгий час. У дівчини синдром Дауна, але реалізоване та щасливе життя. Вона — успішна художниця, малює картини, які надихають сотні жінок по всьому світу, а виставки її робіт відвідує чимало глядачів.
Ще одна наша майстриня – Оленка Хар. Жінка створює крижмо для немовлят й завжди наповнює цей процес особливим таїнством та любов‘ю. У неї – інвалідність внаслідок травми хребта, та це стало сильним поштовхом любити це життя ще більше. Приклад для багатьох із нас.
Також варто розказати про Софію Левандовську — нашу харизматичну онлайн-менеджерку з відділу продажів. У дівчини із народження інвалідність, але вона завжди обирає не обмежувати себе: навчання на соціальній роботі в Українському Католицькому Університеті, омріяна робота, активності, а найголовніше — сильне бажання бути біля «своїх» людей та надихати. Все це формує нас.
Неймовірно пишаємося нашою керівницею відділу продажів – Іриною Царук. Це жінка з великим серцем, душею та любов‘ю. У п’ять років хвороба заполонила її життя, але не серце, віру та душу. У Ірини двоє синочків, прекрасний чоловік, успішна кар‘єра, своє авто й власний будинок. Вона ще й авторка картин «Ненька» та «Мить». З останньою пов’язана її особиста історія: на хустині зображено дівчинку з повітряним змієм – її дитячі спогади, коли Ірина могла ходити. Це останній момент, який вона пригадує.
Про бізнес під час війни
На початку російського вторгнення ми вирішили залишатися у Львові і продовжувати діяльність ательє. Ранок 24 лютого розпочався з виплат команді зарплат у повному обсязі, адже ніхто не розумів, що буде далі й всі потребували підтримки.
Чи було складно? Звичайно, було просто тотальне нерозуміння щодо того, що на нас чекає у найближчому майбутньому. Було важко уявити, кому будуть потрібні наші хустини у такий важкий час. Та вся команда щиро вірила, що усе буде добре і ми з усім впораємося. Тож, невдовзі ми відновили комунікацію у соцмережах, а перше замовлення отримали вже 5 березня.
Ми точно знали: якщо у Львові не буде активних бойових дій, будемо робити від себе все можливе. У момент, коли почали писати клієнти, до нас прийшли сили і розуміння, що наша робота потрібна. Тоді і розпочалася наша боротьба, зокрема й внутрішня.
Наш найбільший внесок у перемогу країни у цій кровопролитній війні стався саме у День Незалежності України. Ми передали 700 000 гривень на благодійну допомогу всім тим, хто цього потребує. Частину з цих грошей, 100 000 гривень, перерахували до благодійного фонду Сергія Притули, частину – на благодійні ярмарки. 700 000 гривень – дуже велика для нас сума, ми збирали ці кошти з доходу нашого ательє впродовж півроку війни. Все – заради мужніх хлопців, які наразі захищають нас, і завдяки яким у нас триває більш-менш мирне життя. Тож, й надалі будемо продовжувати працювати відповідально, якісно і з ацентом на допомозі нашій країні.
За час повномасштабної війни бренду Lady Di atelier вдалося провести благодійний вечір для допомоги дітям з інвалідністю з родин вимушено переміщених осіб, й надіслати футболки військовим на передову. Також у Львові ми представили свої хустини на локальному ярмарку «Час історій із Іриною Снітинською», а на одному з аукціонів продали на 90 000 гривень картини – наші хустини, поміщені під скло. На виручені кошти придбали автомобіль для ЗСУ.
Наш найбільший внесок у перемогу країни – 700 000 гривень, дуже велика для нас сума, яку ми збирали впродовж півроку війни.
Також ми скооперувалися разом з Guzema foundation під час благодійного розіграшу нашої продукції, і за тиждень назбирали майже 114 000 гривень для допомоги ЗСУ. Для цього розіграшу ми надали свою хустину «Стефанія» із натурального шовку, подушку із натурального льону та футболку. Ми обрали фонд Валерії Гуземи, адже співпадаємо цінностями і бажанням – про перемогу. Як і кожен із нас. А взагалі, завжди відкриті до співпраці та нових проєктів.
Нещодавно на своїй Instagram-сторінці ми розпочали активний збір на обладнання тифлоакустичної лабораторії для дітей із глибоким порушенням зору, вартість якої 290 000 гривень. Ми довго думали, як правильно організувати збір, і вирішили запропонувати придбати нашу будь-яку маленьку хустку вартістю 300 гривень – звісно, за бажанням людина може задонатити і більшу суму. Всі виручені кошти з цієї ініціативи будуть направлені на придбання необхідного обладнання.
Про колаборацію з Євгеном Клопотенком
Нещодавно ми поєдналися у колаборації з шеф-кухарем Євгеном Клопотенком і створили скатертину «Борщ». Ця співпраця дуже особлива, адже вона про гідне представлення української культури у світі.
Ми давно мріяли створити те, що стане унікальним атрибутом у кожному українському домі, у колі близьких людей. Ідеально пропрацювавши цю скатертину, ми запропонували Євгену співпрацю – вважаємо, що це було прекрасним рішенням. Ми щиро віримо, що ця скатертина стане певною реліквією у кожному українському домі.
Про вироби бренду у гардеробі селебриті
Ми пишаємося тим, що наша продукція «помічена» на багатьох відомих особистостях. Її обирають перша леді Франції Бріжит Макрон, спікерка сейму Латвії Інара Мурнієце, заступниця голови ВРУ Олена Кондратюк, генеральна консулка України в Дюссельдорфі Ірина Шум, блогерка Даша Квіткова, волонтер і телеведучий Сергій Притула, телеведуча Катя Осадча, громадський діяч та телеведучий Олександр Педан, співачка Настя Каменських тощо.
Дуже хочемо презентувати нашу хустину «Спадок» першій леді України Олені Зеленській.
Будь-яка підтримка для нас дуже цінна та важлива. Ми завжди радіємо, коли маємо можливість доповнювати образи тих, хто творить сучасну історію. Кожна співпраця, кожне партнерство – це все відпрацьовано на глибокому рівні бренда. Наші хустинки – дуже ексклюзивні та особливі, бо в них закладено багато любові, енергії, зусиль та тепла.
Мріємо одягати усіх, аби кожен зміг відчути частинку Lady Di atelier у своєму образі. Щодо конкретних бажань, дуже хочемо презентувати нашу хустину «Спадок» першій леді України Олені Зеленській. Це – особлива реліквія сьогодення, адже усі елементи, які зображені на ній, ми збирали з усіх книжок, розповідей, легенд. Кожен елемент несе глибокий сенс. Це та хустина, яку, сподіваємося, пані Олена захоче передати у спадок. Такий подарунковий комплімент першій леді нашої держави – дуже сильна наша мрія, та поки, на жаль, нереалізована. Але ми активно працюємо над її втіленням!
Про складнощі роботи бренда під час війни
Із найактульніших, звичайно, питання світла. На жаль, ми поки не маємо можливості забезпечити себе генераторами на виробництво та у шоурум. Та плідно працюємо у цьому напрямку! Виробництво, яке виготовляло нам брендовані пакети та коробки, розташовувалося у Харкові й зазнало обстрілів, тому певний час мали труднощі з цим.
Усі хустки з натурального шовку відшиваються у Києві, тому через перебої світла маємо виклик і з логістикою. Ну й, звичайно ж, продажі. Пріоритети у людей змінюються, тому кількість покупок поки знижена.
Соціально-відповідальний бізнес має особливі задачі сьогодні – створювати якісний продукт і допомагати.
Про соціально-відповідальний бізнес в Україні під час війни
По-перше, найважливіше – розуміти наші цінності та ідею. Лише ці два моменти задають тон і можливість розвитку. Соціально-відповідальний бізнес має особливі задачі сьогодні – створювати якісний продукт і допомагати. По-друге, дуже важливо проаналізувати і зрозуміти – про що ваш бренд?
Про плани на майбутнє
Ми хочемо представляти українські вироби повсюди – це одна із наших мрій та цілей. Ми прагнемо, аби усі побачили, наскільки українці – талановита нація, наповнена працьовитістю й завзятістю. Наразі ми активно співпрацюємо з іншими містами, і вже розпочали роботу над просуванням нашого бренду за кордоном.