Будні зумерів: що лишається за кадром в акаунтах успішних TikTok-блогерів України
Сьогодні TikTok вже не просто соціальна мережа, в якій можна скоротати час за переглядом 15-секундних відео і зазирнути в життя інших, а окремий бізнес-напрямок, що приносить неабиякий прибуток. Дещо більше року тому в Україні почали відкриватися TikTok-будинки – простіше кажучи, гуртожитки для найяскравіших представників покоління Z з великим потенціалом. Під одним дахом юні колеги живуть, їдять, доглядають за кошенятами і 24/7 створюють відеоконтент для своїх TikTok-акаунтів, і все це під контролем умовного продюсера. Керівник будинку відшукує юні таланти, які здатні підкорити TikTok, бере під свій нагляд і всіляко підтримує на шляху до заповітних мільйонів фоловерів.
Один з найперших і найтоповіших TikTok-будинків нашої країни – uLoveHome, – у сукупній кількості охоплює 500 мільйонів в TikTok і більше 15 мільйонів – в YouTube. Все це завдяки 15 талановитим людям, які постійно фонтанують творчими ідеями і практично не випускають смартфони з рук. Для мільйонів фоловерів професія «блогер» уособлює лише красиву картинку, популярність і постійні розваги. Але чи це так, і що за цим успіхом стоїть? Спеціально для INSIDER.UA засновник TikTok-будинку uLoveHome Роман Русанов і п’ять найпопулярніших українських тіктокерів розповіли про «підводні камені» блогерства, про життя під одним дахом і про те, як з нуля розкрутити свій акаунт до декількох мільйонів.
Роман Русанов
засновник uLoveHome
Романе, в чому полягає специфіка роботи ваших блогерів над своїми TikTok-акаунтами? Скільки часу вони проводять над створенням TikTok-відео, їх розкруткою тощо?
За час існування uLove Home ми випробовували різні моделі наповнення акаунта контентом: проводили експерименти і власне над контентом, і над його об’ємом. Наразі ми прийшли до того, що знімаємо контент «пулами», відразу на кілька днів вперед. Також ми використовуємо професійну камеру, щоб глядача міг «зачепити» не тільки зміст відео, але і його естетика загалом.
Який робочий графік тіктокера?
У наших блогерів майже не буває вихідних. Є кілька типових моделей дня: зйомки для загального акаунта, зйомки для YouTube, гості/спецпроєкти, комерційні зйомки. Зазвичай, блогери звільняються до 19-20 години і залишок дня проводять на свій розсуд. Буває ж і так, що одні зйомки плавно перебігають в інші. При цьому повернутися додому блогери можуть в 2-3 години ночі, а вже наступного ранку о 8-9 годині виїхати на іншу зйомку.
Покоління Z вважає, що робота блогера – це круто і популярно, а люди старшого віку – що це якісь пустощі. Які існують «підводні камені» цієї професії, і які з них ваші блогери встигли відчути на собі?
Насправді професія «блогер» – далеко не для всіх. Окрім очевидних речей, на кшталт «перегрітого» ринку, варто відзначити, що планка якості та кількості росте з кожним днем, аудиторія вимагає не тільки нового контенту, але і нових облич. Тут не можна, як на ТБ, запустити шоу і «катати» його в ефірі 5 років. Якщо ми говоримо про такі швидкі формати, як TikTok, тут робота взагалі не відпускає тебе: варто тільки придумати контент на сьогодні, відзняти і змонтувати його, як уже на наступний день – все спочатку, адже варто тільки знизити темп, про тебе всі забудуть.
Варто тільки знизити темп, про тебе всі забудуть.
Через такий ритм блогери сильно схильні до емоційного вигорання. Часом бувають сильні осідання в кількості аудиторії, але зрозуміти, в чому причина, вкрай складно, і це вганяє блогерів в депресію. Якщо хтось думає, що «блогер» – це професія мрії, де ти безтурботно знімаєш своє життя, розважаєшся і отримуєш мільйони, це далеко не так. Скажу більше: я знаю дуже багато професій, де люди кожен день «перекладають папери», фактично не отримують стресу і заробляють набагато більше.
Як батьки ваших тіктокеров ставляться до їхньої професії? Можливо, вони не сприймають це всерйоз? І тоді чи можемо ми говорити про конфлікт поколінь?
Батькам часто важко зрозуміти, чим конкретно займається їхня дитина, тому конфлікт поколінь, безумовно, є, але з кожним роком це питання перестає бути таким гострим, адже блогерство міцно вкоренилося у соціумі. Зазвичай, мама і тато заспокоюються, коли бачать, що дитина досить заробляє, щоб бути самостійною, і при цьому ще й стає частиною шоу бізнесу – це, на мою думку, дуже тішить его батьків.
Які ваші плани на майбутнє в цьому цифровому просторі?
Індустрія дуже стрімко змінюється, всього кілька років тому TikTok був швидше андреграундним додатком, а зараз контент з цього майданчика ми бачимо всюди, а користувачами стали не тільки школярі, а й пенсіонери, бізнесмени, домогосподарки. Ще років 5-7 тому ніхто не міг уявити, що такий формат як «сторіс», що прийшов з мобільного додатка Snapchat, захопить всі соцмережі і фактично витіснить традиційні пости.
Наша мета – міцно інтегруватися не лише в український шоу-бізнес, а й у світовий!
Інтернет-простір вимагає адаптивності та вміння швидко перебудовуватися. Ми, як компанія, хочемо бути присутні на всіх майданчиках, і не тільки збільшувати кількість контенту, але й конкурувати з більш складними форматами, такими як серіали і музика. Наприклад, навесні 2021 року ми активно почали розвивати музичний напрямок, наші блогери почали співпрацювати з найкращими саундпродюсерами країни. На сьогодні ми випустили вже десяток треків, і ще з десяток чекає свого часу, адже наша мета – міцно інтегруватися не лише в український шоу-бізнес, а й у світовий!
Як і скільки можна заробляти на тіктоках?
Заробляти можна будь-які гроші, це лише питання підходу. Наприклад, виробник хенд-мейд килимів з Житомира отримав розголос на весь світ завдяки своєму акаунту в TikTok, і тепер може отримати тисячу замовлень на місяць. А можна за рік активних зйомок не одержати жодного рекламного замовлення. Все дуже індивідуально. Скільки можна заробляти в TikTok – таке ж відкрите запитання, як і «скільки можна заробляти» загалом.
Розкажіть про життя у вашому TikTok-будинку uLove Home. Як блогери ділять між собою обов’язки і що найскладніше в функціоналі будинку?
Крім блогерів, над проєктом працює ще більше 10 людей: і різного роду менеджери, і режисери, і оператори, і навіть хатня робітниця. Обов’язки блогерів більшою мірою – в області контенту. Найскладніше в такій структурі – це вибудувати довгострокову роботу і взаємодію між 15 творчими людьми, кожен з яких має свій погляд на будь-яку ситуацію і світ загалом.
Серед спецпроєктів вашого TikTok-будинку був спільний кліп і фіт з Наталею Могилевською, а також вечірка з Максом Барських. З ким ще з медійних людей хотіли б співпрацювати в перспективі?
Ми завжди відкриті до колаборацій. Не можу сказати, що є хтось конкретний, до кого ми прагнемо. Швидше, тут дещо інша логіка –ми хочемо розвивати український ринок, тому готові стати пліч-о-пліч з кожним, хто розділяє наші погляди.
Євгеній Бутов
Tiktok: @by_tov (3.8 млн фоловерів)
Instagram: @by_tov
Женю, ви єдиний кореєць з українським корінням у всіх TikTok-будинках нашої країни. Чи допомагає вам нестандартна для України зовнішність у просуванні вашого аккаунта? Яким чином?
Так, мені допомагає моя зовнішність. Медійних героїв азіатського типажу в Україні дуже мало і на зйомках він дуже затребуваний. Якщо для кадру потрібен Idol type – мене відразу стверджують, адже я максимально схожий на айдола. Загалом, люди, які не розуміють напряму «корейський поп», бачать яскраву і незвичайну зовнішність, яка їм відразу запам’ятовується. Якби я був в якійсь із азіатських країн, ймовірно, я б злився з іншими.
Ви набили тату, пофарбували волосся, нігті, іноді робите макіяж – ці перетворення для більшого залучення уваги у вашому TikTok-акаунті? Чим яскравіше образ, тим більше переглядів і фоловерів – так «працює» ця схема?
Нелегке запитання, але я робив це не для просування свого TikTok-акаунта. Все з перерахованого вище було ще до його ведення. Наприклад, я побачив манікюр у топових хлопців з СНД і подумав «о, вони не бояться це робити і показувати всім, що і у хлопців є манікюр». Макіяж я теж робив раніше, ще років з 19. Я вважаю, що лише один образ не може «працювати» на залучення великої аудиторії. До образу ще повинні бути доповнення – харизма, хореографія, пластика. Красива, нестандартна картинка – це просто відмінний бонус до всього того, що я роблю в своєму ТікТок-акаунті.
Женю, у ваших тіктоках «червоною ниткою» проходить просування популярного корейського музичного напрямку «к-pop» в Україні. Зараз це вже не тільки музика, а й популярна серед молоді всього світу субкультура, інтерес якої полягає у наслідуванні сучасної південнокорейської моди і стилю. Наскільки легко вдається зацікавити українську аудиторію цією нішею? У чому головна складність?
В Україні є дуже багато «к-рор» фанатів, але вони все ще не визнані, як наприклад, фанати інших напрямків. В цьому й полягає складність. К-попери зазвичай бояться бути на виду, тому сидять вдома і тихесенько фанатіють. Я ж не хочу, щоб вони так робили, тому намагаюся просувати цю культуру. Дуже хочеться, щоб ми були в одному ряду з фанатами інших зірок, і щоб не було дискримінації нас за захоплення «к-рор». Досить важко вдається зацікавити вітчизняну аудиторію цією нішею, адже дискримінація за расовою належністю до країнах СНД все ще дуже розвинена. Найбільша складність полягає в тому, що не всі к-попери можуть пояснити людям, що нафарбовані хлопці з Кореї – це нормально, і вони не обов’язково геї.
@by_tov dc: BTS inst: by_tov
Ліза Михайлова
TikTok: @liza_nice__ (1.9 млн фоловерів)
Instagram: @_lizanice__
Лізо, ви активно займаєтеся розвитком свого TikTok-акаунта під час навчання в школі. Чи вдається поєднувати шкільне життя з життям у TikTok-будинку? Чи плануєте вступити до вищого навчального закладу, або обмежитеся вже освоєною професією блогера?
Так, мені 15 років і я переходжу в 10 клас, живу в TikTok-будинку і намагаюся поєднувати всі свої справи. Раніше це було неможливо, оскільки я ходила в звичайну школу і не завжди була присутня на всіх заняттях, але з часом ми з батьками прийняли рішення, що мені більше підійде онлайн-навчання. Спочатку поєднувати школу і своє життя в uLove Home було не дуже просто, але ці труднощі були швидко подолані. Поки в моїх планах – довчитися до 11 класу, а далі ми з батьками не бачимо сенсу в навчанні. Зараз блогінг для мене – це не тільки забава, а й робота, тому вважаю правильним рухатися саме в цьому напрямку!
Як ваші батьки ставляться до того, що ви зараз всіляко «пішли» в соцмережі, а не у вивчення шкільної програми?
Батьки мене всіляко підтримують в блогінгу ще з 10 років, адже вони бачать, що мені це подобається і що пройдений мною шлях має величезний результат. За ці 5 років у мене 1,9 мільйона фоловерів у TikTok, 1,6 мільйона – в YouTube і 500 тисяч – в Інстаграм. Але і це не вся моя творчість! Ще я дуже люблю співати, і скоро у мене виходить нова пісня – її маленький «шматочок» вже можна послухати в моєму TikTok-акаунті.
@liza_nice__ Это кстати моя песня 🙂
Максим Ткачов
Tiktok: @skomoroh (3.9 млн фоловерів)
Instagram: @skomoroh__
Максиме, ви один з найпопулярніших тіктокерів в Україні. Як вдається постійно бути «на плаву» і в топі?
Я не вважаю себе популярним, я лише роблю так, щоб люди посміхнулися! Якщо мене вважають популярним – це круто, але цієї популярності я не відчуваю. «На плаву» я залишаюся завдяки свіжим ідеям, іноді знімаю тренди TikTok – так як їх багато хто любить, але я не просто повторюю відео, а «підлаштовую» його під себе.
Як вам вдалося з нуля розкрутити акаунт до майже 4 мільйонів передплатників, в чому головний секрет? Є будь-якої перевірений алгоритм, щоб відразу хайпанути на TikTok?
Алгоритмів для хайпа немає! Потрібно наполегливо працювати і робити те, що тобі подобається. Мені вдалося розкрутити свій аккаунт з нуля, напевно, завдяки тому, що я залишався собою, знімав те, що в кайф, не розраховуючи на популярність і заробіток в цій соціальній мережі.
@skomoroh Мой личный алфавит
Трейсі Жозе Мануель
Tiktok: @etotracyyy (2.9 млн фоловерів)
Instagram: @etotracy
Трейсі, ви одна з двох мулаток в uLove Home і взагалі у всіх TikTok-будинках нашої країни. Чи допомагає вам нетипова для України зовнішність у просуванні вашого акаунта?
Так, моя зовнішність привертає увагу, але я вважаю, однієї лише зовнішності недостатньо. Якщо говорити про мій TikTok, я взагалі знімаюся в найрізноманітніших образах, часто буваю сама на себе не схожа. Звичайно, мені приємно чути компліменти від підписників щодо зовнішності, волосся, але у просуванні акаунта мені допомагають тільки креативні ідеї та акторська майстерність.
@etotracyyy Снимаю вам новый ролик на YouTube 😁Да, это переходы который вы заслужили 😂. Пишите я коментах, кто подписан на мой канал))
Анна Тимошенко
Tiktok: @anya.timosh (1.6 млн фоловерів)
Instagram: @anya.timosh
Анно, ще рік тому ви працювали офіціанткою, а зараз за вами стежить мільйон фоловерів у TikTok. Розкажіть, що стало відправною точкою для того, щоб з реальної роботи в ресторанному бізнесі ви «пішли» у соцмережі?
Відправною точкою став мій колишній хлопець. На карантині я активно допомагала йому знімати відео, а потім і сама захотіла спробувати себе в TikTok. Спочатку я дуже скептично ставилася до цієї соцмережі і не розглядала її як засіб заробітку. Але коли у мене набралися перші 200 тисяч підписників, і стали надходити перші запити на співпрацю, я зрозуміла, що у мене все вийде. Я вважаю, що моя особливість і особливість мого контенту в тому, що я показую своє життя. Я не соромлюся показати себе без макіяжу, у безглуздому вигляді або ж у кумедній ситуації. Люди бачать, що блогери – це такі ж люди, як і всі, що вони теж не відразу прокидаються красивими і бадьорими. Це і зближує блогера з його аудиторією.
@anya.timosh Делаем тату!😱Самостоятельно 😨До конца 😟