«Часи, коли дизайнери диктували моду, минули»: Айна Гассе – про кризу, постакарантинну моду та бізнес-звички
Бренду Aina Gasse – 20 років.
Український модний бренд Aina Gasse цього року відзначає 20-річчя, а його засновниця – 45-річчя. Напередодні подвійного ювілею редакція INSIDER.UA поспілкувалася з дизайнеркою Айною Гассе про виклики, які принесла пандемія fashion-індустрії в світі та в Україні, а також про те, якою буде посткарантинна мода.
-
Криза – це завжди можливість
За 20 років ми як бренд пережили не одну фінансову кризу. Однак ані в 2008-му, ані в 2014-му не було настільки гнітючого відчуття замкнутості. У березні, коли тільки ввели карантинні обмежування, я відчула себе в якомусь вакуумі. Просиділа кілька днів вдома в повному ступорі, задаючись питанням, яке турбувало в той період, мабуть, кожного: «А що далі?» І зрозуміла: якщо буду піддаватися рефлексії, нічого доброго з цього не вийде.
«Наш найнебезпечніший ворог – це страх: і в бізнесі, і в творчості, і просто в житті»
Наш найнебезпечніший ворог – це страх: і в бізнесі, і в творчості, і просто в житті. Адже саме страх малює нам картинки подій, які, цілком ймовірно, ніколи не відбудуться в реальності. Але страх змушує нас повірити в це вигадане майбутнє і тим самим не дозволяє активно діяти. Тому я сказала собі: «Досить!». І взялася до роботи. Створювала літні капсули, міркувала над розширенням бізнесу, багато і продуктивно працювала. Буквально відразу почали телефонувати клієнти: «Айна, ми скучили! За нарядми, за емоціями, які вони дають. Ми готові навіть на онлайн-примірки!»
За 20 років в бізнесі я багато разів помічала: варто внутрішньо змінити фокус уваги з страху на творчість – і навколишній простір підтягується, запускаються зміни на краще. Так сталося і цього разу. Тому як такої кризи (крім екзистенціальних переживань) у мене не було, я працювала навіть більше, ніж зазвичай.
- Альтернатива шопінгу в Європі
Aina Casse – бренд преміум-сегменту, тому на наших клієнтів криза вплинула не так сильно. Скажу більше: ті з них, хто звик їздити на модний шопінг до Європи, із закриттям кордонів прийшли до нас.
Ми, на відміну від багатьох, встигли відшити літню капсульну колекцію. Також під час карантину до нас надходило багато замовлень на створення стильного домашнього одягу: навіть найкрасивіші і модні спортивні костюми набридають, якщо носити їх кожен день. Тож в роботі з клієнтами ми тимчасово перефокусувалися переважно на комфортне, домашнє sexy вбрання. Наразі чекаємо звичний бум замовлень на вечірні сукні та одяг в міському стилі.
-
«Одноразова» мода минає
Якою буде fashion-індустрія у постакарантинну епоху? Вже не буде швидкої «одноразової» моди, коли річ купується на один сезон і потім викидається. В останні роки все більше людей замислюються над тим, який екологічний слід ми після себе залишимо. І кадри того, як під час карантину буквально оживає, відроджується природа без людини, звичайно, вражають. Тож ми всі, сподіваюся, будемо ще свідомішими, перестанемо захаращувати власне житло і планету.
«Ми перестанемо захаращувати власне житло і планету. Одяг стане чимось більшим, ніж просто річ»
Одяг стане чимось більшим, ніж просто річ. Якщо, скажімо, пальто шиють спеціально під вас, за вашими лекалами, з найкращих тканин – йому буквально немає зносу! В ідеальному гардеробі не надто багато речей, але всі вони топової якості – з тих, що передаються у спадок, як жакети Yves Saint Laurent.
-
Online-сервіс з атмосферою бутика
Після карантину ми зрозуміли: настав час розширюватися! Приблизно через місяць плануємо відкриття магазину, а також online-сервісу. Скажу відверто, я противник інтернет-магазинів: мені важливо мати можливість поспілкуватися з клієнтом особисто, дати йому можливість доторкнутися до тканини, відчути ауру нашого бутика. Однак я розумію, що за діджіталізацією майбутнє. Замість кур’єрської доставки ми плануємо організувати виїзд додому стиліста –людини, яка подивиться, як сидить річ, чи не потрібно підігнати її по фігурі, також підкаже, з чим поєднувати.
-
Успішний модний бізнес – це…
… той, у якого багато клієнтів. І неважливо, говоримо ми про мас-маркет чи про високу моду. Творча ідея може бути неймовірно крутою, але якщо клієнтів замало, бренд нежиттєздатний. Часи, коли дизайнери диктували моду, минули. Сьогодні дизайнер повинен прислухатися до побажань ринку. Хтось із великих сказав, що мода – це смак більшості. І я цілком з цим згодна. Однак навіть в цих межах завжди залишається можливість творити, привносити своє бачення, й тим самим створювати нове.
«Часи, коли дизайнери диктували моду, минули. Сьогодні дизайнер повинен прислухатися до побажань ринку»
-
Про бізнес-звички
Мій колектив – це моя сім’я. Більшість кравців працює у нас багато років, і ми дійсно підтримуємо один одного у всіх ситуаціях. Мені часто ставлять запитання щодо натхнення і музи, можу відповісти: з роками навчилася працювати, не чекаючи приходу цих двох «польотів». У мене є дедлайни і клієнти, яких не хочеться підвести, тому моє натхнення завжди зі мною. А ще у нас є залізне правило: ми ніколи не беремо оплату наперед, бо помітили, що в цьому випадку річ важко шиється, виникають якісь непередбачувані труднощі і заковики… А також намагаємося створювати вбрання в чудовому настрої, щоб речі приносили радість і успіх.