«Цей рік навчив мене цінувати кожну мить»: Валерія Гузема підбиває підсумки 2022-го
Ім’я Валерії Гуземи до 2022 року зазвичай звучало у бізнес-колах та fashion-спільноті, проте після 24 лютого найактивніше лунає у контексті філантропства. З перших днів війни благодійний фонд Guzema Foundation, який був започаткований у 2021 році і мав на меті допомогу дітям, став на рейки війни і почав допомагати переважно ЗСУ. А вельми відомий ювелірний бренд Guzema Fine Jewelry почав виробляти патріотичні прикраси та збирати кошти на благодійність. До того ж, аби заохотити українців більше донатити, інфлюенсерка та підприємиця запровадила формат благодійних giveaway, завдяки якому люди, задонативши, мають змогу отримати якісний подарунок від брендів made in Ukraine.
Оскільки 2022-й рік пройшов для кожного з нас під егідою благодійності та згуртованості, нам цікаво підвести його підсумки зокрема з цього боку: показавши, як локальні бізнеси, селебриті та пересічні українці за бажання можуть гори зрушити задля Батьківщини. Як саме нашій тендітній співрозмовниці вдалося зібрати 10 мільйонів гривень на допомогу Україні, яким чином ювелірний бізнес сприяє нашій перемозі, а також про співпрацю з Оленою Зеленською та що насамперед планує зробити після війни, Валерія відверто розповіла в інтерв’ю INSIDER.UA.
Про патріотичні колекції прикрас
Першою патріотичною колекцією нашого ювелірного бренда Guzema Fine Jewelry стала Freedom, яку ми випустили ще наприкінці квітня. Ідея цих прикрас закладена у двох кольорах – жовтому та блакитному, кольорах свободи. Я одразу, без вагань визначилась, що чистий прибуток від продажу цієї колекції надходитиме до Guzema Foundation. Протягом півроку ми постійно доповнюємо Freedom Collection новими айтемами. І я знаю, що ці прикраси стали надзвичайно символічними для багатьох наших клієнтів. Дівчата носять їх, не знімаючи, як і я сама.
Влітку, до Дня Незалежності України, ми створили колекцію Spadok. Вона натхненна нашою культурною спадщиною, історією, витоками та національною ідентичністю. У прикрасах я об’єднала те, що залишили нам предки: вишивку хрестиком та натуральне каміння, характерне для традиційних українських прикрас. Головний елемент колекції – калина, символ рідної землі та батьківського дому. Кулони та сережки мають піксельну форму, що нагадує схему для вишивання та водночас відсилає до піксельного візерунку одягу військових. Це ще раз нагадує, що в Україні триває війна та точиться боротьба за незалежність.
Наші патріотичні прикраси виступають певним «рупором» на дипломатичній та зірковій світових аренах.
У виробах Spadok Collection наше минуле набуває сучасних форм. Я вірю, що ці прикраси стануть сімейною реліквією для наших клієнтів та будуть передаватися із покоління в покоління у світлому українському майбутньому.
Наші патріотичні прикраси виступають таким собі «рупором» на дипломатичній та зірковій світових аренах. Вони – частина великої дипломатичної місії у військовий час. Під час війни їх носили акторка Мілла Йовович, топ-модель Аліна Байкова, політична діячка Роберта Мецола й інші не менш відомі персони.
Мені надзвичайно приємно, що наші вироби обирає перша леді України!
Хто володіє інформацією, той володіє світом. Ось чому інформаційний фронт – не менш важливий, аніж військовий. Я веду свою боротьбу саме на цьому фронті, і маю обов’язок тримати увагу світової спільноти на війні в Україні своїм шляхом. Усі канали комунікації, які я можу охопити своїм ювелірним брендом, я завжди наповнюю інформацією про нашу боротьбу, навіть якщо це fashion-видання.
Мені надзвичайно приємно, що наші вироби для важливих дипломатичних подій обирає перша леді України, з якою ми знайомі з моменту інавгурації президента. Олена Зеленська доповнювала свої образи нашими прикрасами під час різних подій у військовий час: під час візиту до США, зустрічі з Джилл Байден, на різних самітах, інтерв’ю тощо. Мені дуже приємно, що вона обирає наші вироби для важливих дипломатичних подій, і пишаюся тим, як вона демонструє світові речі made in Ukraine.
У пані Олени є чималий арсенал наших прикрас, які ми час від часу на ній бачимо. Формат нашої співпраці – це клієнтська таємниця, тому залишаю це за лаштунками роботи бренда! (сміється)
Про благодійність
Першочергово фонд Guzema Foundation був створений ще у 2021 році для допомоги дітям, які проходять лікування в Чернігівській обласній дитячій лікарні, та для покращення матеріально-технічної бази цього медичного закладу. Проте з перших днів повномасштабного вторгнення рф він змінив фокус діяльності на допомогу всім українцям, постраждалим від війни. Ми відчули, що маємо допомагати з актуальними проблемами і робити це дуже оперативно. Спершу ми відгукувалися геть на усі запити, які надходили і мені особисто, і нашій команді. За допомогою зверталися хлопці з ТрО, військові з гарячих точок, медичні заклади, дитбудинки, переселенці.
Перші місяці промайнули в інтуїтивному потоці нескінченних прохань про допомогу. Наприкінці весни у нас з’явилася можливість пригальмувати, аби систематизувати роботу, оновити сайт, налагодити канали комунікації та структурувати плин запитів. Ми визначилися, що будемо концентруватися лише на запитах від хлопців з передової та з гарячих точок. Наша логіка доволі проста: чим більше допоможемо військовим, тим менше доведеться рятувати цивільних.
Наша місія – допомагати тим, хто цього потребує, оперативно та прозоро. Ми не робимо масштабні закупівлі, але можемо виконати запит дуже швидко, на відміну від великих благодійних організацій. І я цим дуже пишаюся, адже на війні кожна хвилина дуже важлива і цінна. Усі звіти фонду можна знайти на сайті та у соцмережах.
Ми вже надали допомогу за різними напрямками на загальну суму майже 10 мільйонів гривень.
Наш фокус – саме на точкових запитах, тож до фонду може звернутися кожен українець, який потребує допомоги військового плану, або має запит на підтримку медичного закладу. Усі заявки ми ретельно перевіряємо, аби уникнути шахрайства, яке, на жаль, існує в такий складний час. Щойно запит верифікується нашими менеджерами, команда одразу починає процес реалізації відповідної допомоги – пошук, закупівля, оформлення документів, відправка тощо.
Сьогодні ми вже надали допомогу за різними напрямками на загальну суму майже 10 мільйонів гривень. Найбільше джерело донатів у фонд – це бізнес-інтеграції. Перш за все, частину прибутку Guzema Fine Jewelry ми передаємо на потреби фонду. Час від часу виставляємо прикраси у якості лотів на благодійних аукціонах. Зокрема у грудні на аукціоні під час відкриття Young Business Club у Варшаві вдалося залучити 60 000 гривень з продажу дуже символічної наразі підвіски у вигляді лампочки з нашої колекції Light my fire.
Ми створюємо колаборації з різними українськими брендами. Це спільні благодійні продукти, прибуток від продажу яких перераховується на наші рахунки. Також ми випустили власний мерч фонду, прибуток від якого, зрозуміло, йде на допомогу військовим та медикам.
Деякі бізнеси донатять нам частину прибутків від своєї основної комерційної діяльності. До прикладу, Have a Rest перераховує частину прибутку, Fabo – прибуток з окремих продуктів, з Otaje ми створили спільний благодійний продукт й весь прибуток з продажу вони віддають у наш фонд, а разом з бредом Gidnist створено наш мерч, всі кошти з продажу якого також йжуть у Guzema Foundation.
З багатьма брендами ми працюємо у форматі благодійних розіграшів, якими залучаємо увагу та внески від Instagram-аудиторії. Крім цього, ми маємо велику підтримку індивідуальних донорів, які роблять нерегулярні, але досить вагомі внески.
Чим більше допоможемо військовим, тим менше доведеться рятувати цивільних.
За 10 місяців війни наш благодійний фонд і я особисто проводили безліч giweaway за донати: розігрували прикраси, косметику, одяг, валізи тощо – за символічний внесок у 100 – 150 гривень. Наш перший благодійний розіграш був певним експериментом. Ми навіть вагалися, чи коректно буде залучати донати таким чином. Звісно, тестували формат на прикрасах Guzema Fine Jewelry. Тоді за шість днів нам вдалося зібрати більше 180 000 гривень. Ми зрозуміли, що це дійсно win-win проєкт і для фонду, і для донорів. Ми отримуємо джерело фінансів для допомоги, а донор – приємний комплімент у вигляді подарунку від українського бренда.
Звісно, ми всі звикаємо до війни, до того, що комусь постійно потрібна допомога, втомлюємося від цього. Фондів та різних зборів дедалі тільки більше, проте всім не допоможеш, тому кожна людина постає перед вибором, кому задонатити. Аби додати цінність та приємну емоцію благодійному внеску, ми запровадили такий розіграш. Цей формат зазнав певного успіху, тож вирішили не зупинятися. Ми постійно у пошуках нових партнерів, адже кількість запитів про допомогу не вщухає. Нам вкрай потрібна підтримка на регулярній основі, яку ми намагаємося віднайти у бізнес-середовищі.
Пишаюся тим, як українці єднаються заради спільної мети та як знаходять нові ідеї задля перемоги.
Цього року кілька благодійних розіграшів вдалися дійсно масштабними. Один з них стався у партнерстві з Ольгою Руднєвою. Ми розіграли кулон у вигляді точної зменшеної копії плити для жіночого бронежилета та зібрали кошти на пошиття зимової військової форми саме для жінок.
Другий розіграш, який викликав шалений ажіотаж – прикраса у вигляді кавуна, який за одну ніч «зростили» наші талановиті ювеліри. Тоді всього за чотирі дні ми зібрали трішки більше ніж 270 000 гривень на авто військовим з Кіровоградщини.
Звісно ж, цей нелегкий рік ми вирішили завершити ще одним великим благодійним проєктом. Ми усвідомлюємо, що улюблені прикраси багатьох українців зазнали шалених пригод цього року, тому у грудні ми розігруємо цілий ювелірний гардероб від Guzema Fine Jewelry. На зібрані кошти наш фонд планує придбати п’ять дронів DJI Mavic 3 для військових. Запити на них надходять постійно, адже це одна з ключових фронтових потреб, що допомагає хлопцям із розвідкою. Тож наша мета — зібрати 575 000 гривень за три тижні.
Напередодні новорічних свят ми випустили новий кампейн з базовими прикрасами Guzema Fine Jewelry. У ньому «розповідаємо руками» різні історії 2022 року. Цей рік приніс багато змін та трансформацій. Проте дещо й досі залишається на часі – наші відчуття, спогади, необхідність створювати приємні емоції та пам’ятні моменти і продовжувати життя попри все.
Ми нагадуємо: «Навіть у складні часи потрібно бути собою. Бути сміливою. Самовиражатися. Кохати. Залишити щось по собі. Святкувати життя». Краса живе у дрібницях, поза часом та обставинами. Її варто помічати, берегти, дарувати та підкреслювати.
Посмотреть эту публикацию в Instagram
Я пишаюся абсолютно кожним благодійним проєктом, співпрацею, аукціоном, який ми організували, або до якого долучилися. Адже всі вони принесли плоди – допомогу тим, хто її потребує. Пишаюся тим, як українці єднаються заради спільної мети та як знаходять нові ідеї задля наближення перемоги. Благодійність завжди існувала у тому чи іншому вигляді, її не можна оцінювати чи порівнювати, її потрібно реалізовувати.
Про бізнес-процеси під час війни
Ми з колегами звикли працювати віддалено, але завжди залишаються питання, які потрібно вирішувати офлайн. Як підприємиця я не маю права зупинятися, адже несу відповідальність перед своєю командою та перед своєю країною. Мій бізнес боронить економічний фронт та є джерелом діяльності для благодійного фонду Guzema Foundation. Тому я шукаю шляхи росту та розвитку, розширюю присутність бренду на українському ринку та за кордоном.
Наші патріотичні прикраси виступають певним «рупором» на дипломатичній та зірковій світових аренах.
Зокрема під час війни Guzema Fine Jewelry з’явився у кількох концепт-сторах на західній Україні, у Львові та в Ужгороді. Попри все, я щиро вірю у перемогу та світле майбутнє України. Ця віра рухає мене вперед, не дає опустити руки чи припустити думку про зупинку.
Про трансформації та висновки 2022 року
Наразі я живу на дві країни. Дуже часто приїжджаю працювати до Києва, де перебуває мій чоловік, а потім повертаюся до сина у Барселону. Цей рік навчив мене цінувати кожну мить свого життя, адже немає ніякого «потім». Я ще глибше зрозуміла, що кожна хвилина життя надзвичайно важлива й потрібно її цінувати. Не варто йти на компроміс зі своїми мріями й цілями, адже «потім» може й не настати.
Цей рік навчив мене цінувати кожну мить свого життя, адже немає ніякого «потім».
Моя найбільша гордість цього року – моя команда. Я дуже вдячна своїм людям за те, як швидко вони підхопили волонтерську активність, а згодом – повернулися до основної діяльності бренда. Я пишаюся роботою Guzema Foundation, який незаплановано й неочікувано «злетів» цього року, й завдяки якому вдалося допомогти дуже великій кількості людей.
2022-й безперечно став роком розвитку. Кажуть, що людська душа росте через біль. Зважаючи на те, через що пройшли всі українці, ми точно стали сильніші та зробили величезний крок уперед. А після перемоги я вже знаю, що робитиму: обов’язково вирушу у велику подорож нашою неймовірною Україною.
Про нещодавню поїздку до США
Восени я мала бізнес-поїздку до США з різними цілями, проте, звісно, й вона не обійшлася без благодійної складової. У Каліфорнії я долучилася до аукціону, який проходив у стінах офісу компанії Plug and Play – надала кілька лотів, завдяки яким у Guzema Foundation вдалося залучити майже 600 000 гривень. На ці кошти у жовтні ми придбали досить дорогі девайси для військових, й всі вони вже на передовій.