Катерина Кухар після великої перерви знову вийшла на сцену у США
З виставою «Лісова пісня»
У Сіетлі, штат Вашингтон, відбулася гучна прем’єра української вистави «Лісова пісня» за мотивами драми-феєрії Лесі Українки. Балетну дію показали у США вперше за часів незалежності України. У ній взяли участь Олександр Стоянов і Катерина Кухар. Це перша вистава Каті після тривалої відсутності на сцені з літа 2022-го.
Серед глядачів можна було побачити послів з різних країн світу, які були приємно вражені красою українського балету. Багато хто з них запитував: «Чому цей скарб був багато років прихований від світового глядача»? Адже балету вже понад 75 років, створений він виключно українськими діячами культури.
Наразі Катерина Кухар разом із командою взяли курс на ідентифікацію та популяризацію українського балету у світі.
«Маємо надію, що цей перший крок стане початком і новим диханням легендарної історії «Лісової пісні» у США. Українське мистецтво має бути почуте й побачене у сучасному світі. Балет неймовірно гарний й має зайняти нішу на рівні із світовими шедеврами. Це наша чиста романтична класика. Так, починати завжди непросто, важко бути флагманом, було нелегко», – коментує прима-балерина.
Ця вистава для Каті мала також особливе значення і особливий рівень відповідальності ще з однієї причини: вона вперше виступила в якості репетитора-постановника.
«Дуже хвилювалась за кожну деталь, намагалась донести артистам всі нюанси, щоб у них було співпереживання. Трохи заважав мовний бар’єр, адже у кордебалеті танцювали американці. Хотілось, щоб вони розуміли сам твір й що саме вони мають передати й донести глядачам. Зерно посаджене й тепер треба докладати зусиль, щоб воно проросло й дало плоди», – пояснює Кухар.
Майже одночасно із презентацією «Лісової пісні» у США відбулася і прем’єра у Новій Зеландії.
«Нещодавно повернувся із Нової Зеландії, моя трупа Grand Kyiv Ballet знайомить глядачів із легендарною «Лісовою піснею». Скажу вам так, це не важко, а капець як тяжко! З точки зору бізнесу компанія несе великі ризики. Адже за кордоном, на жаль, балет не знають. Інколи здавалось, що я один в полі воїн. Імпресаріо в різних країнах спочатку відмовлялись так ризикувати. Вони хвилювались, що через незнання балету глядачі не купуватимуть білети, а вони будуть терпіти сотні тисяч збитків. Мені знадобився рік, щоб їх переконати», – наголосив Стоянов.