Менше, тихіше, глибше: усе, що потрібно знати про 47-ий сезон Ukrainian Fashion Week
Черговий сезон українського Тижня моди позаду і його підсумки в своєму блозі на INSIDER.UA підводить співзасновниця асоціації стилістів України, консультант з іміджу і фахівець з прогнозування трендів Дарія Канішева.
No Season Season – про те, щоб не обмежувати дизайнера, і без того затиснутого в міцних обіймах реалій 2020 року, межами певного сезону або формату.
Дарія Канішева
співзасновниця асоціації стилістів України, консультант з іміджу і фахівець з прогнозування трендів
Ukrainian Fashion Week пройшов під знаком нехарактерного спокою і посилених заходів інфекційної безпеки. Кількість показів стала меншою, колірна палітра колекцій – спокійнішою, образи гостей – стриманішими, модні заяви – тихішими, незаповнений простір в Мистецькому арсеналі – більшим, відстань між гостями – ширшою, перерви між показами – довшими, освітня та просвітницька складові – глибшими, а прямі ефіри – динамічнішими.
Особливістю 47-го Ukrainian Fashion Week стала концепція позасезонності. No Season Season – про те, щоб не обмежувати дизайнера, і без того затиснутого в міцних обіймах реалій 2020 року, межами певного сезону або формату. Всі бренди мали можливість або планово представити колекцію весна-літо 2021, або втілити ідею «see now – buy now», демонструючи моделі поточного сезону осінь-зима ’20/21.
Відкривав тиждень моди FROLOV колекцією AZUCAR («Цукор»), присвяченою світлині заходу сонця в Гавані. Кольорова гама колекції передає відчуття надвечірнього тепла, розслабленості і солодкого байдикування – насичені відтінки оранжевого і рожевого, м’який червоний і глибокий жовтий. Кристали і глітерная нитка – ніби сонячні відблиски на поверхні води, а ефект вологого волосся та шкіри моделей органічно доповнює картину. Своєю колекцією дизайнер ратує за те, щоб навіть в складні періоди не відмовляти собі в ошатних речах, наповнюючи себе правильними емоціями в повсякденному житті.
Майстер архітектурного крою Elena BURENINA в колекції I AM LOVE ( «Я є любов») створила образ складного, закритого, але водночас дуже чуттєвого персонажа. Колірна гамма монохромна, з вкрапленням пастельних відтінків. Сама дизайнерка, розповідаючи про свою колекцію, підкреслила, що деякі речі можуть вдало обіграти в своєму образі як чоловік, так і жінка.
VOROZHBYT & ZEMSKOVA представили колекцію в пастельних кольорах та відтінках базової нейтральної палітри. М’якість, замкнена у жорсткі рамки. Основа образів – мікс жіночних легких та мереживних тканин суконь і чітких силуетних форм жакетів і жилетів.
АRTEMKLIMCHUK відійшов від класичного формату показу, запросивши гостей на workshop, в межах якого привідкрив внутрішню сторону процесу створення колекції. Хоча за форматом це швидше нагадувало перформанс: протягом півгодини гості спостерігали за тим, як створюється аплікація ручної роботи і могли задати будь-яке запитання як дизайнеру, так і самому майстрові, за сумісництвом – керівнику декоративного цеху бренда Руслану Панчуку.
На полі «історизму» в цьому сезоні попрацювали бренди Rybalko і Darja Donezz. Марина Рибалко міксувала чоловічі ренесансні костюми та сукні Вікторіанської доби, втілюючи свої ідеї в об’ємних силуетах, яскравих спалахах кольору і аксесуарах, від яких складно відвести погляд.
Дарью Донець в свою чергу надихнула Америка початку ХХ століття, яку дизайнерка побачила очима письменниці Люсі Мод Монтгомері через її зворушливу історію «Енн із Зелених дахів». Наїв і дівочі мрії були втілені у квітковому принті, рожевому кольорі та рукавах-ліхтариках.
Щодо нових імен, сильну комерційну колекцію представив бренд IRON THREAD. Принти, поєднання кольорів, крій, деталі – майже кожен образ «чіпляє». Дизайнер бренду органічно поєднує в своїх колекціях африканські та європейські мотиви. Показ бренда відбувся в межах платформи Fresh Fashion.
Між показами не було характерної метушні, поспіху і динаміки, які традиційно супроводжують Fashion Week. Відчуття, ніби ти не в епіцентрі подій, а на бекстейджі знімального процесу. Живі дефіле відійшли в тінь і стали основою для ключового продукту нового формату – діджітальних презентацій колекцій, стрімів з головного подіуму, інтерв’ю в прямому ефірі з дизайнерами, організаторами і гостями, що плавно переходять в панельні дискусії з питань sustainability і трансляцію fashion-фільмів. Подібний мікс івентів і показів, розрахований перш ща все не на відвідувача заходу, а на широку онлайн-аудиторію – нова реальність тижнів моди у всіх столицях, варіюється лише програма, теми і масштаб.
Відчуття, ніби ти не в епіцентрі подій, а на бекстейджі знімального процесу.
Цей новий формат дозволив UFW в нинішньому сезоні вийти не лише за межі свого класичного офлайн-простору, але і значно розширити часові рамки Тижня моди. Вже за місяць до відкриття головного подіуму стартував такий простий, на перший погляд, але дуже надихаючий і глибокий за своєю суттю проєкт Action: Sustainable Fashion. Ідея в тому, щоб показати, наскільки різноманітним може бути підхід і досвід впровадження принципів етичності і екологічності в межах одного fashion-бренда.
Кейси брендів максимально відрізняються один від одного: від перших кроків на шляху усвідомленого виробництва, як, наприклад, відмови від натуральної шкіри на користь роботи з якісними штучним аналогом, до перекроювання процесів всередині бренда у відповідності до принципів сталого розвитку.
Наприклад, Bevza у своїх колекціях використовує італійський трикотаж, сертифікований згідно екостандартів ICEA. Бренд повністю відмовився від натурального хутра та створює принтовані пуховики, які успішно мімікрують під шуби. З інших еко-ініціатив дизайнерка бренда Світлана Бевза відзначає також використання тканин з переробленого і пофарбованого органічними барвниками поліестеру, оновлення і перекроювання для клієнтів бренда речей з попередніх колекцій, а також мінімізації текстильних відходів: так, із залишків тканин була створена дитяча лінійка бренда.
У АRTEMKLIMCHUK акцент на артизанальність, використання ручної праці та традиційних технік в сучасних і в чомусь футуристичних інтерпретаціях.
В свою чергу Gunіa Progect – про використання локальної спадщини, про зв’язок поколінь і важливість ідентичності в глобалізованому світі.
Всього в проєкті, створеному за підтримки Українського культурного фонду, взяло участь 9 українських дизайнерів і брендів. Своїми історіями переходу до усвідомленого виробництва, крім уже згаданих, поділилися також флагман sustainable fashion в Україні KSENIASCHNAIDER, бренд домашнього текстилю та одягу з конопель DevoHome, виробник окулярів, які є на 100% біорозкладними та створюються з натуральних олій та переробленої кавової макухи Ochis, vegetarian-friendly бренд одягу DZHUS, а також бренди, що впроваджують принципи повільної моди, соціальної відповідальності та етичності FROLOV і The Coat by Katya Silchenko.
Проєкт Action: Sustainable Fashion – частина більш масштабної програми Be Sustainable, яка піднімає теми сталого розвитку, етичної, екологічної та соціальної відповідальності у fashion-індустрії. Зокрема, в межах UFW вдруге відбувся професійний освітній BE SUSTAINABLE! Fashion Summit, метою якого є підвищення рівня обізнаності та підтримка представників індустрії моди, які впроваджують принципи сталого розвитку в свої бізнес-процеси і виробництво кінцевого продукту.
В цьому році BE SUSTAINABLE! Fashion Summit проводиться за підтримки Програми малих грантів уряду США в сфері громадської дипломатії – освіта, культура і молодь на 2019-2020 роки. Таким чином найбільш перспективні свідомі бренди і дизайнери в Україні отримали платформу для демонстрації свого потенціалу і гранти на суму від $10 000 до $50 000 на розвиток еко-проєктів.
Крім екологічних програм, в межах Тижня моди було презентовано й інші напрямки, в яких розвиваються українські дизайнери. Зокрема, проєкт Ukraine is the centre of my Universe – колаборація fashion-дизайнерів і представників креативних індустрій. Результат цієї роботи буде презентовано одночасно у двох країнах – в Україні і в Британії, в межах London fashion week.
Фокус уваги змістився з показів, джерел натхнення, елементів крою і трендових відтінків до більш екзистенційних питань.
Незважаючи на досить непростий час і контекст, в якому всі ми опинилися, цей позасезонний сезон UFW пройшов у максимально позитивному і продуктивному ключі. Так, фокус уваги змістився з показів, джерел натхнення, елементів крою і трендових відтінків до більш екзистенційних питань, програм підтримки і співпраці, але це загальносвітова тенденція і наша нова реальність.