Ні «швидкій моді»: як змінилися споживчі звички покоління Z за час пандемії
Апсайклінг, ресайклінг, перекуповування і оренда одягу – нові пріоритети.
Дослідження Королівського товариства підтримки мистецтва, виробників і торгівлі (RSA) показало, що під час пандемії споживчі звички покоління Z змінилися, повідомляє The Guardian. Ключовою ідеологією 18-24-річних стає «купуй менше, але краще». Цілком ймовірно, саме покоління Z стане свідком кінця «швидкої моди», адже за довгі тижні самоізоляції у більшості вже сформувалася звичка обходитися меншим.
Так, 35% жінок в майбутньому мають намір купувати менше одягу, а 28% опитаних почали повторно використовувати речі або переробляти їх. Ймовірно, тенденція зміцниться і охопить всі покоління, і новою нормою стане так званий «розділений гардероб», частину якого складатимуть орендовані або перекуплені речі. І якщо пандемія і рух в бік усвідомленого споживання боляче вдарили по ринку оффлайн-торгівлі, то на послуги оренди одягу вплинули тільки позитивно.
«Молоді, орієнтовані на нові цінності покупці, шукають більш відповідальні способи споживання, – пояснює Сеан Фернандес-Вонг, генеральний директор сервісу оренди люксових сумочок COCOON. – Пандемія посилила це. Все більше і більше покупців будуть розширювати свої споживчі переваги: від покупки нових речей до кругових варіантів, зокрема оренду і перепродаж. «Розділений гардероб» неминучий».
Відмінно йдуть справи і у додатку для перекуповування уживаних товарів Depop, аналога нашого OLX. Його продажі з 1 квітня злетіли на 90%. А ось роздрібні продажі в тому ж місяці впали на рекордні 18,1%. «Покоління Z хоче індивідуальності і скорочення відходів, Depop дає їм і те, і інше», – прес-секретар компанії.
«Покоління Z проникливе. Вони виросли з великим доступом до інформації з більшої кількості джерел, ніж будь-коли раніше».
Усвідомленість і індивідуальність – в основі цінностей молодого покоління, чиє ставлення до моди було сформовано «ефектом Блакитний планети». «Покоління Z проникливе, – зазначає Джефф Фрум, співавтор книги Marketing to Gen Z. – Вони виросли з великим доступом до інформації з більшої кількості джерел, ніж будь-коли раніше. Нерівність, зміна клімату та права ЛГБТК – це теми, про які вони чули роками».
«Для сучасних дітей мода вже не стільки про відповідність трендам, скільки про вибір, що відбиває їх власну індивідуальність, – вважає Каті Чітракорн, редактор відділу роздрібної торгівлі та маркетингу Vogue Business. – Можливість «робити щось» – переробляти, кастомізувати або повторно використовувати, а не викидати, – дозволяє молоді відчувати себе частиною правильного руху, це ставлення було популярне й до пандемії».
RSA закликає уряд інвестувати в стійку моду, ввести обов’язкові стандарти щодо довговічності одягу, вирішити проблему перевиробництва та впровадити інші заходи. Зі свого боку, Американська рада модних дизайнерів (CFDA) і Британська модна рада (BFC) нещодавно у відкритому листі закликали представників модної індустрії переглянути традиційний образ роботи і скоротити кількість колекцій до двох на рік. Першими на ці рекомендації відгукнулися Gucci.