Світло, технології і людяність: режисер та актори розповіли про залаштунки фільму «Трон: Арес»

Цікавинки зі знімального майданчика
Світ «Трону» повертається — і цього разу не просто у вигляді неонової симфонії технологій. «Трон: Арес» розповідає про першу зустріч людства з істотами штучного інтелекту і ставить питання, на яке досі немає відповіді: що означає бути людиною, коли межа між цифровим і реальним зникає.
Нову частину культової франшизи Disney зняв Хоакім Роннінґ — норвезький режисер, відомий за «Піратами Карибського моря: Помста Салазара» і «Чаклункою: Повелителькою темряви».
У головних ролях — Джаред Лето, Ґрета Лі, Еван Пітерс, Джилліан Андерсон і Джефф Бріджес, який повертається у світ, створений понад сорок років тому.
«Планка була дуже високою. Я хотів створити щось нове, але водночас знайоме. Мене привабила ідея поєднання цифрового й реального світів. Побачити Програму в реальному світі — це щось, чого я раніше не бачив. Ідея, що Арес пізнає, що означає бути людиною, — захопила мене з першої хвилини», — пригадує режисер Хоакім Роннінґ.
Для Роннінґа було важливо, щоб навіть масштабна наукова фантастика була людяною.
«Фільм має зачіпати мене емоційно, мати серце. І хоча він розповідає про штучний інтелект, який виходить з-під контролю, для мене це насамперед історія про шлях Ареса — про те, що означає бути людиною. Це — спроба знайти відповідь на це питання», — пояснює режисер.
За сюжетом, високоінтелектуальна програма Арес, яку зіграв Джаред Лето, вирушає у реальний світ із небезпечною місією, що стає першим контактом людства з ШІ. Там він зустрічає Ів Кім (Ґрету Лі) — талановиту програмістку й CEO корпорації ENCOM, яка шукає ключовий код, створений легендарним Кевіном Флінном (Джефф Бріджес).
Виконавчий продюсер Джастін Спрінґер («Трон: Спадок», «Облівіон») бачить у цій історії людяність, якої не вистачає сучасному світові технологій:
«Арес виявляє більше людяності, ніж людина, яка його створила. Це історія про співчуття, про здатність до розуміння. Вона дає надію, що люди й штучний інтелект можуть навчитися співіснувати».
Спрінґер згадує епізод, у якому Ів уперше усвідомлює, що перед нею не людина, а Програма:
«Це момент, коли вона простягає руку замість того, щоб відсахнутися. Символ оптимізму в наших стосунках із технологіями. Технології тут — не загроза, а виклик: як ми навчимося створювати краще майбутнє для себе».
Продюсер Шон Бейлі, який також працював над «Троном: Спадок», вважає, що Роннінґ став ідеальним режисером для цього проєкту:
«Хоакім — режисер, який поєднує масштаб і людяність. Він вміє працювати з великими ідеями, але завжди залишає місце для емоцій».
Його колега Рассел Ален додає:
«Роннінґ — перфекціоніст у візуальній частині, але водночас чутливий до драми та гумору. Він знайшов ідеальний баланс між повагою до оригіналу й оновленням франшизи».
А продюсер Джеффрі Сільвер порівнює світ «Трону» з історією Піноккіо:
«Трон» — це історія про еволюцію недосконалої істоти, яка вчиться бути людиною. Це дослідження емпатії, скінченності й душі».
Головну роль у «Трон: Арес» виконав володар «Оскара» Джаред Лето. Його герой — найскладніша програма безпеки, створена розробником Джуліаном Діллінґером. Вона може існувати у реальному світі лише двадцять дев’ять хвилин — після чого самознищується.
«Для Джареда «Трон» — це більше, ніж роль. Він фанат франшизи з дитинства, і це відчувається в кожному кадрі», — каже продюсер Джастін Спрінґер.
Сам Лето підтверджує це з посмішкою:
«Я фанат «Трон». Я завжди ним був. Мене завжди зачаровував цей світ — поєднання технологій і креативності. Я давно мріяв про цей фільм».
Він уперше прочитав сценарій продовження ще дев’ять років тому, але зміг приєднатися до команди лише у 2016-му — спочатку як продюсер, а згодом і як виконавець головної ролі. Продюсерка Емма Ладбрук пояснює, чому створення цього персонажа стало викликом:
«Передати емоції цифрової істоти — це надзвичайно складне завдання. Але Джаред зміг наповнити Ареса людяністю. Він пройшов шлях від «зброї масового ураження» до живої, істоти, що відчуває».
Сам актор додає:
«Арес був важким горішком. Він — штучний інтелект, і те, як швидко багато наших ідей стали реальністю, просто вражає. Фільм дуже своєчасний. Він досліджує майбутнє технологій. Це надзвичайно цікаво».
І поруч із ним — Ів Кім, жінка, яка стає його дзеркалом у реальному світі. Ґрета Лі створила образ героїні, що поєднує силу, аналітичний розум і глибоку емоційність.
Ів прагне реалізувати проєкт, здатний змінити світ — знайти прихований Код Постійності, щоб продовжити справу своєї сестри й зробити щось значно більше за себе.
«Ів — блискуча програмістка, але вона також блискуча людина, яка пережила багато, і саме це привело її туди, де вона є зараз», — каже продюсерка Емма Ладбрук.
Вона згадує, що Ґрета Лі була єдиною акторкою, яку розглядали на цю роль:
«Вона відмовилася, а ми повернулися до неї й сказали: «Ти справді єдина, хто може це зіграти». І ми мали рацію. Момент, який це підтвердив, — сцена, де вона й Джаред спираються на машину й просто говорять, підсумовуючи все пережите. Це така справжня партнерська динаміка».
Сама акторка зізнається:
«Я обожнюю Ів Кім. Пригадую, як уперше прочитала сценарій і не могла повірити, що така героїня існує. Усвідомлення, що я зможу зіграти її у цьому світі, — у мене мурахи тільки від самої думки. Вона — звичайна людина, яка опинилася в екстраординарних обставинах. І змушена стати надлюдською. І саме такою є Ів Кім».
Для Лі ця роль стала водночас викликом і задоволенням:
«Цей фільм і ця роль — повна протилежність усьому, що я робила раніше. Я ніколи не була частиною такої великої франшизи й ніколи не грала у бойовику. А тут я виконую власні трюки — це було набагато більш фізично, ніж я очікувала. Стільки бігу!»
«Сьогодні часто кажуть, що кіно втратило радикальність і креативність. Але тільки не цей фільм. «Трон: Арес» — це справжній експеримент, який виходить далеко за межі того, що ми робили у 1982-му», — підсумовує творець франшизи Стівен Лісберґер
Дивіться вже у кіно!
Фото: надані дистрибютором