Чи вплинуть санкції проти Росії на індустрію моди?
І чи готові бренди втрачати російських покупців через Україну?
На тлі повномасштабної війни Росії проти України, США, Канади, країн ЄС та інші держави почали активно застосовувати економічні санкції щодо РФ, сподіваючись цим тиском закінчити агресію. Ні для кого не секрет, що обмеження для РФ та її ізоляція шкодить не тільки самій країні-агресору, а й впливає на бізнес європейських та американських компаній. Але чи готова індустрія моди втрачати клієнтів та гроші через війну в Україні? У цьому питанні постаралися розібратися редактори Vogue Business.
За даними видання, багато брендів класу люкс та політики намагаються боротися з впливом санкцій на індустрію. Під час Тижня моди в Мілані Карло Капаза, голова італійської федерації моди Camera Nazionale della Moda Italiana, зазначив, що експорт італійських предметів розкоші до Росії становить приблизно €1,2 млрд на рік. За чутками, саме тому прем’єр-міністр країни Маріо Драгі чинив тиск на Європейський союз, аби той виключив італійські предмети розкоші зі списку санкцій. Але представник Драгі пізніше заявив Vogue Business, що таких прохань із боку Італії не надходило. «Позиція Італії повністю відповідає решті ЄС», — написала пресслужба прем’єр-міністра в Twitter.
Italy has made no requests for carve-outs on #sanctions. Italy’s position is fully aligned with the rest of the EU. #Ukraine
— Palazzo_Chigi (@Palazzo_Chigi) February 25, 2022
Холдингова компанія Richemont, яка володіє люксовими брендами одягу та ювелірними Домами, вирішила закрити свої магазини в Росії в четвер, 24 лютого, в день нападу РФ на Україну. Щоправда, вже в суботу, 26 лютого, знову відкрила їх. В Україні Richemont має магазини Cartier, Van Cleef & Arpels та Montblanc. Нині вони не працюють.
За оцінками американського конгломерату Morgan Stanley, на російських громадян припадає менш як 2% світових продажів Kering та Richemont, включаючи їхні витрати за кордоном. «Значення Росії та російських громадян для сфери предметів розкоші знизилося за останні роки й тепер відносно несуттєве», — говорить аналітик компанії Едуард Обен.
Побоюється ситуації, що склалася, й Філіп Бенасен, генеральний директор компанії Inter Parfums, яка володіє парфумерними марками Ferragamo, Karl Lagerfeld, Jimmy Choo та іншими. За його словами, на Росію припадає 5% обороту компанії. Бенасен вважає, що санкції США торкнуться Inter Parfums також.
Президент Missoni Анджела Міссоні, попри втрату прибутку в Росії, у цьому питанні повністю підтримує Україну. «Я ніколи не буду на боці війни. Я завжди буду на боці людей, на яких нападають. Потрібно зайняти певну позицію, навіть якщо це жертва для Італії», — сказала вона після показу осінньої колекції бренду.
Посмотреть эту публикацию в Instagram
Missoni осень-зима 2022
Missoni осень-зима 2022
Нагадаємо, зараз Росію вже почали відключати від міжнародної міжбанківської системи SWIFT, що негативно позначиться на продажах люксу в РФ, Європейський союз повністю закрив небо для російських літаків, а для деяких банків відключені сервіси платежів Apple Pay та Google Pay. І це далеко не весь перелік санкцій.