Як фешн-індустрія реагує на війну в Україні
Від пожертвувань та підтримки українських біженців до припинення продажу в РФ
Практично одразу після початку вторгнення РФ на територію України закордонні компанії почали масово зупиняти роботу з російськими клієнтами або виходити із спільного бізнесу.
Так, IKEA призупинила роботу магазинів у РФ та Білорусі; Sony, Warner Bros., Universal Pictures, Disney – скасували показ своїх фільмів у Росії; Chevrolet, Cadillac, Jaguar, Mercedes, Renault, Volkswagen, Volvo, Porsche, Coca Cola, Danone, Nestle, Dell, Ericsson, Lenovo – вийшли із російського ринку; Exxon Mobil – відкликають всіх фахівців із нафтових компаній РФ; ВВС – відкликали ліцензію на мовлення; Mastercard, Visa – призупинили виробництво карток; МОК, Eurovision, FIFA, UEFA – дискваліфікували країну-агресора.
Не залишилася осторонь від страшних подій в Україні і фешн-індустрія.
Напередодні французька корпорація Kering Group, яка очолює такі компанії, як Gucci, Alexander McQueen, Balenciaga, Bottega Veneta та Saint Laurent, пообіцяла зробити «значну пожертву», щоб спробувати підтримати тисячі українських біженців, які опинилися в тяжкому стані.
«Щоб зробити свій внесок у гуманітарні зусилля з надання допомоги та підтримки українським біженцям, Kering зробить значну пожертву УВКБ ООН, Агентству ООН у справах біженців. Ми сподіваємось на мирне вирішення цього конфлікту», – повідомила компанія в Instagram.
У бесіді з WWD генеральний директор Kering Франсуа-Анрі Піно додав, що бренди, які перебувають у віданні Kering, також робитимуть індивідуальні пожертвування іншим організаціям.
Ми вже бачили це у Balenciaga, який очистив свої соціальні канали, залишивши лише одне фото – прапор України та зробивши пожертву у Всесвітню продовольчу програму ООН, щоб підтримати українських біженців.
Те саме спостерігаємо і в Gucci. Бренд виділив Управлінню Верховного комісара ООН у справах біженців 500 000 доларів у рамках своєї ініціативи CHIME FOR CHANGE.
Конгломерат моди Only The Brave Foundation, якому належать Diesel, Maison Margiela, Marni, Viktor & Rolf, Amiri та Jil Sander, а також орган, який дбає про Тиждень моди в Мілані – Camera Nazionale della Moda Italiana – також працюють з УВКБ ООН, щоб допомогти українським біженцям.
Французька транснаціональна компанія LVMH зобов’язалася зробити «першу екстрену пожертву» у розмірі 5 000 000 євро Міжнародному комітету Червоного Хреста (МКЧХ) та організує внутрішню кампанію зі збору коштів для організації.
Chanel також опублікував заяву на підтримку миру у світі та передав два мільйони євро організаціям, які допомагають біженцям, пообіцявши й надалі допомагати постраждалим.
Посмотреть эту публикацию в Instagram
Далі була заява від Prada. Бренд об’єднав сили з Національною палатою моди Італії та зробив пожертвування в UNHCR Italia.
Тим часом деякі інші великі модні бренди та рітейлери, у тому числі Net-a-Porter, Nanushka, Nike, Adidas, Asos, Boohoo зробили кроки щодо припинення продажів у Росії. Це сталося після того, як Vogue Ukraine закликав великі фешн-компанії запровадити ембарго щодо Росії.
«У зв’язку з безпрецедентною військовою агресією з боку Російської Федерації та наростаючою гуманітарною кризою в Україні Vogue UA закликає всі міжнародні конгломерати та компанії, що займаються модою та розкішшю, негайно припинити будь-яку співпрацю на ринку агресора», – написало видання в Instagram.
Вчора всі продажі у Росії призупинила і H&M Group.
«H&M Group глибоко стурбована трагічними подіями в Україні та підтримує всіх людей, які страждають», – заявили в компанії, додавши, що вони зробили пожертвування у фонд «Врятуйте дітей» та УВКБ ООН через фонд H&M.
Припускаємо, що це лише початок!