«Жити назустріч»: засновники бренду Andreas Moskin про моду Незалежності

Поки країна проживає вже третій День Незалежності в умовах повномасштабної війни, українська мода продовжує торувати свій шлях — сильний, самобутній, принциповий. Один із прикладів цієї нової естетики та цінностей — бренд Andreas Moskin, заснований Андрієм Моськіним та Андреасом Білоусом.
Їхні покази викликають повсякчас суспільний резонанс не лише через дизайн, а й соціальний меседж: на подіум виходять ветерани, моделі — люди з досвідом війни. А кожна колекція розповідає не тільки про стиль, а й про силу, вразливість і гідність. Цьогоріч бренд готує масштабний показ у межах Ukrainian Fashion Week SS’26 — уперше на окремій локації. І вперше представить дебютну жіночу лінію.
Ми поговорили із засновниками Andreas Moskin напередодні нового сезону — наприкінці серпня, у місяць Незалежності — про нову колекцію, внутрішню свободу, роботу з ветеранами, підприємництво у воєнний час і те, який вигляд має українська суверенність мовою моди.

Ми бесідуємо з вами наприкінці серпня — місяця, коли вся країна говорить про Незалежність. Як відчуваєте це слово сьогодні — у професійному та людському сенсах?
Андреас Білоус: Незалежність для нас сьогодні — це, передовсім, свобода і право залишатися собою, зі своїми принципами й цінностями. У професійному сенсі — це сміливість створювати моду в країні, де щодня відчуваєш крихкість життя. У людському — це право бути присутнім, вільним, нести відповідальність і робити свій внесок у спільну перемогу.
Ваша нова колекція буде представлена вже 6 вересня. Чи можна сказати, що вона продовжує цей настрій після Дня Незалежності — і якщо так, то в чому саме це проявляється?
Андрій Моськін: Безумовно. Колекція «Жити назустріч» — це про стійкість, єдність і гідність. Це ті риси, які сьогодні формують обличчя нашої Незалежності. Ми хотіли, аби настрій свята не закінчувався одним днем, а транслювався у тканинах, у силуетах, у присутності ветеранів на подіумі. Це візуальний код свободи, яка народилася з випробувань.
Незалежність для нас сьогодні — це, передовсім, свобода і право залишатися собою, зі своїми принципами й цінностями.
На показах Andreas Moskin завжди є особливий меседж — це не просто мода, а гасло. Яким буде головне послання цього сезону?
Його меседж — «Жити назустріч». Це про те, щоб не закриватися у власному досвіді чи травмі, а взаємодіяти: з людьми, з суспільством, зі світом. Це про діалог мужності й чутливості, про рівність і про те, що справжня сила завжди відкрита до зустрічі.
Цього разу ви вперше представите жіночу лінію. Чому започаткували її саме тепер і як бачите цю лінійку в контексті ідеї сили, гідності та свободи? Також цікаво, як загалом відбувалася її розробка – адже ви стільки років працювали тільки з чоловічими дизайнами й лекалами. Чи складно було перебудувати мислення, чи, може, заради запуску довелося розширили штат працівників?
Андреас Білоус: Ми зрозуміли, що наші цінності не мають гендерних меж. Жіноча лінія стала логічним продовженням нашої філософії — вона створена для жінки, яка не шукає очевидного, а відчуває внутрішню силу й присутність.
Андрій Моськін: Для нас було викликом переступити з суто чоловічих лекал у жіночі форми. Ми залучили нових фахівців, пробували інші техніки, але головним залишився костюмний код бренду. Просто цього разу він заговорив жіночими лініями подолів і скульптурними ліфами.

На подіум знову вийдуть ветерани. Як змінюється їхня роль у ваших показах — від символічної до особистої? Чи можна сказати, що це певний спосіб підтримки й переосмислення ролі чоловічої сили? Чому важливо продовжувати цю традицію, як вважаєте?
На початку це було символічно: ми хотіли показати, що мода відкрита для тих, хто пройшов війну. Сьогодні їхня роль — особиста. Вони не просто моделі, вони — частина наративу. Їхня присутність — це акт гідності, свідчення, що свобода має обличчя. Продовжувати таку традицію важливо, бо вона створює новий стандарт моди — інклюзивної, чесної, людяної.
Присутність ветеранів — це акт гідності, свідчення, що свобода має обличчя.
Ветерани одягаються не лише на подіумі. Як враховуєте потреби людей, які втратили кінцівки, у технологічних процесах та дизайнах, щоб одяг був максимально зручним і ергономічним? Чи в цих випадках допоможе лише індивідуальне пошиття?
Ми вже третій сезон створюємо адаптивні речі. Це штани з прихованими застібками для зручного доступу до протезів, спеціальна вишивка для людей із вадами зору. Частину моделей робимо індивідуально, але головна ідея — інтегрувати адаптивність у стандартні колекції. Це не окрема мода, а єдина мода для всіх.

Працювати в модній індустрії під час війни — вже само собою виклик. Як вам вдається не лише розвивати виробництво в Україні й залишатися незалежними у процесах, а й розвивати бренд за кордоном?
Ми вирішили: залишаємо виробництво в Україні. Це наша незалежність. Так, це складніше й дорожче, але натомість дає автентичність і силу. За кордоном ми розвиваємо бренд через меседжі — показуємо, що в української моди є власний голос, який не зливається з глобальним шумом.
Яке місце, на вашу думку, посідає українська мода у світовому наративі про стійкість і свободу? Чи за роки повномасштабного вторгнення з’явилося відчуття, що світ слухає уважніше?
Так, сьогодні світ уважніше слухає Україну. І мода тут — ще один канал комунікації. Наші колекції — це історії про стійкість, про право бути вільним. Ми бачимо, що у світових медіа українська мода дедалі частіше згадується не лише як креативна, а як смислова й соціально значуща.
Ваша аудиторія за кордоном зростає. Який образ України прагнете транслювати через свої колекції? І що вас найбільше дивує у зворотному зв’язку?
Транслюємо Україну сильну, але чутливу. Державу, яка вміє поєднувати силу зі свободою, а традицію з інновацією.
У відгуках нас радує те, що іноземні глядачі кажуть про відчуття глибини та справжності.
Показ Andreas Moskin цього сезону відбудеться поза межами основної локації UFW. Це естетичне рішення чи акт незалежності в сенсі формату? І, може, відкриєте трохи завісу й натякнете нашим читачам, чим саме дивуватимете цього сезону?
І те, й інше. Для нас важливо створити простір, котрий підкреслить ідею «Жити назустріч». Окрема локація демонструє високий рівень підготовки й позиціонування бренду. Це також про незалежність — ми будуємо власний формат, власну драматургію. А ще — про відкритість: поруч із професійними моделями виходять ветерани, люди з воєнним досвідом, люди з інвалідністю. Це найсильніший емоційний акцент.
Якби ви мали описати майбутнє модне шоу кількома словами, які залишають післясмак Незалежності — якими би вони були?
Сила. Гідність. Присутність. Свобода. Життя.
___________________________________________________
Фото: Роман Наконечний
Інтерв’ю: Ксенія Виноградова