Каблучка для Мей Маск і підкорення Азії: дизайнерка Крістіна Бобкова – про бізнес та особисте
Одяг bobkova носить безліч знаменитостей, від Маші Єфросиніної до Мей Маск, географія бренда сягає далеко за межі України. Вже понад 10 років ця вітчизняна марка пропонує лаконічний жіночий одяг, роблячи акцент на речі-трансформери та аксесуари, а в період пандемії в асортименті з’явилися захисні маски та колекція домашнього одягу. Ми поговорили із засновницею та дизайнеркою бренда Крістіною Бобковою не лише про трансформацію її дітища, а й про особисті фешн-фетиші, модні табу, а також найдорожчі і, навпаки, найдемократичніші речі в її гардеробі.
Географія бренда bobkova: від США до Азії
Десять років тому після показу колекції bobkova FW’10/11 агентка із Каліфорнії зателефонувала і попросила про зустріч. Ми дали буквально десять семплів і за три тижні отримали перше замовлення, а протягом року – замовлення від десяти нових магазинів.
Потім bobkova брав участь у міжнародних виставках White Milano, Coterie New York, шоу-румах у Парижі – географія бренда ставала дедалі ширшою. Окрім продажів на міжнародному ринку та track-show у магазинах, відбулися покази в Італії, Німеччині, Портленді (США). Трохи пізніше ми побачили інтерес азійських баєрів до нашого бренда й почали працювати з шоу-румом у Гонконзі, зробили частину наших колекцій всесезонними. Так ми освоїлися на азійському ринку і досі займаємо там вагоме місце.
bobkova у гардеробі вітчизняних та зарубіжних зірок
Цього року ми уклали договір з піар-агентством GOGOLA у Лос-Анджелесі та почали працювати з багатьма зарубіжними зірками та виданнями. Ми віримо, що наш «медійний» міжнародний прорив ще попереду.
bobkova є в гардеробі таких селебриті як Бланка Міро, Єлизавета Тампкін, Лінда Тол, Мей Маск, Тіна Кароль, Ксенія Собчак, Ірина Горбачова, Надя Дорофєєва, ONUKA (Ната Жижченко), Джамала, Маша Єфросиніна, Єлизавета Юрушева, Alyona Alyona, Валерія Бородіна, Наталія Гоцій. Улюблені мною стилістки та інфлюенсерки Надя Шаповал, Соня Солтес, Наталія Каменська й Рита Мурадова також носять одяг нашого бренда.
Найперших медійних клієнток я, на жаль, не пам’ятаю, тому що в період становлення бренда я одягала багатьох зірок як стилістка та художниця по костюмах. Але найбільш пам’ятним моментом була зустріч з Юлією Пеліпас, яка одягла вбрання bobkova в період нашого ребрендингу і нам відразу стало зрозуміло, що ми рухаємося в правильному напрямку.
Фешн-фетиш Крістіни Бобкової
Мій особистий фешн-фетиш – це взуття. Напевно, це кохання схоже на ту незрозумілу мені любов багатьох жінок до золотих прикрас та діамантів. Я просто обожнюю купувати туфлі, черевики, мюлі – все без підборів, непересічне й зручне. Враховуючи те, що речі та взуття я ношу акуратно, колекція зібралася у мене чималенька! (сміється)
Ідеальна жінка бренда bobkova – це…
Весь одяг бренда, зокрема колекція bobkova SS’22 – для жінки, яку ми цінуємо. Ми цінуємо її комфорт, свободу та спосіб життя. Мистецтво та музика – невід’ємна частина її інтересів та життя бренда. bobkova – це дуже чесна жіночність, без загравань і кокетства, лаконічність і стриманість, цінність кожної речі – в її унікальності та естетичній досконалості, в якості та в безчасності.
«Це одяг, який неможливо розлюбити, як не можна розлюбити свободу бути собою», – зізнається Оксана Левченя, художниця, обличчя бренда у лукбуку нової колекції SS’22.
Бренд bobkova пропонує свою ідею повсякденного одягу, а знакові речі марки вирізняє японська дисципліна крою. Ми робимо акцент на речах-трансформерах – це не складні конструкції, а прості та зрозумілі предмети одягу, які мають кілька варіантів носіння. Тим самим, купуючи одну річ, ви отримуєте дві-три різні інтерпретації. І, звісно, сильна сторона bobkova – аксесуари.
Бренд переосмислює гендерні стереотипи в одязі та виробляє речі, які підтримують бажання заявляти силу та жіночність!
Про одяг bobkova в особистому гардеробі
Що далі, то більше в моєму гардеробі одягу bobkova. У «докоронавірусні» часи я подорожувала по роботі та з родиною у багато разів частіше, і, звичайно, без шопінгу не обходилася. Зараз оптимізую свій гардероб і купую дуже мало та усвідомлено.
Табу – як особисті, так і для бренда
Вже давно таким табу стало натуральне хутро – це дуже правильне та усвідомлене рішення для мене особисто та для бренда bobkova. Ми підписали міжнародну угоду про відмову від використання хутра в колекціях та максимально беремо участь в акціях на захист тварин та підтримуємо притулки.
Про найдорожчу та демократичну річ у гардеробі
Все, що дорого – взуття. Хоча пересічная людина не побачить цієї дорожнечі, тому що я не купую брендове взуття, «лабутени» або золоті шпильки. Значні суми я також витрачаю на вінтажні речі. З останнього – кліпси Yves Saint Laurent. Хоч це і біжутерія, але вони коштують як золоті! (сміється)
З дешевого – теж, мабуть, той самий вінтаж і крафтова накидка, куплена в горах на півночі Таїланду.
Пандемія – як поштовх до створення нових колекцій
Ми не долаємо проблеми світового масштабу, ми просто змінюємо своє ставлення до них. Так, у пік пандемії наш бренд підлаштувався під швидкоплинність ситуації. bobkova прийняв існуючий спосіб життя і почав працювати для наших клієнтів з огляду на нові реалії. Благодійною частиною роботи нашої компанії стало пошиття масок та захисних комбінезонів для лікарів. А творча частина роботи спонукала до запуску лінійки домашнього одягу.
Темою колекції, створеної в період карантину, став дім, який ми почали цінувати ще більше. Ми використовували техніку ручного в’язання зі смужок тканин, привезених мною із західної України. Таким чином, команда бренда переробила тканини в студії, в той час як закупівлі нових матеріалів в Італії були тимчасово недоступні.
Я вважаю, усвідомленість споживання, переробка у виробництві, у мисленні людей та брендів зайняли ключові позиції.
Ми стерли кордони між одягом для дому та вулиці, а також випустили спеціальну трикотажну HOME CAPSULE. Зміни у світі визначають новий спосіб життя та нові тренди. Таким чином, я вважаю, усвідомленість споживання, переробка у виробництві, у мисленні людей та брендів зайняли ключові позиції.
Переломний момент в історії бренда
Важливий момент для bobkova – це ребрендинг та переїзд у нову студію чотири роки тому. Це новий виток у розвитку в усіх сенсах! Сподіваюся, жодні складнощі не змусять мене закрити бренд, адже це – улюблена справа, моя реалізація та життя. На сьогодні наш вектор розвитку – міжнародний ринок, як азійський, так і американський. А у найближчих планах компанії – нові творчі колаборації, проєкти та зйомки.