Now Reading
Бізнес під час війни: як Аліна Бабешко зберегла команду та продовжила запуск нового б’юті-проєкту

Бізнес під час війни: як Аліна Бабешко зберегла команду та продовжила запуск нового б’юті-проєкту

Бізнес під час війни: як Аліна Бабешко зберегла команду та продовжила запуск нового б’юті-проєкту

Героїнею нашої жовтневої діджитал-обкладинки стала тендітна 28-річна харків’янка Аліна Бабешко – засновниця сімейного бізнесу Professional Care, однієї з найбільших платформ онлайн-рітейлу професійної косметики. Компанія успішно зростає вже 8 років, розпочавшись із мрії: створити український б’юті-ресурс, де кожен зможе відкривати для себе найкращі косметичні продукти та навчатися системності у догляді за зовнішністю. Як авторитетна б’юті-інфлюенсерка, Аліна регулярно ділиться у соцмережах своїми секретами та порадами щодо догляду, отримуючи відгуки від фоловерів, а разом з ним – мотивацію рухатися і розвиватися далі. Навіть під час війни.

До російського вторгнення наша героїня жила на два міста – Харків і Лондон, але всі робочі процеси компанії були закріплені в Харкові, який з першого дня війни зазнає постійних обстрілів. Колектив був змушений евакуюватися, переналаштуватися на нові реалії та формат роботи. Запланований на березень 2022 року запуск важливого проєкту, покликаного стати продовженням Professional Care та першим в Україні масштабним б’юті-ком’юніті, було відкладено. Але всупереч величезному стресу та фінансовим втратам, команда повернулася до реалізації цієї ідеї і проєкт незабаром буде запущений.

В інтерв’ю ми поговорили з Аліною про те, як їй вдалося в умовах війни не лише врятувати бізнес, але вийти на новий виток його розвитку, не відмовившись від великих планів, а також день у день не падати духом і підтримувати свою сім’ю, співробітників та економіку України.

Бізнес під час війни: як Аліна Бабешко зберегла команду та продовжила запуск нового б’юті-проєкту

 

Про війну, тривогу за близьких і віру у перемогу

Певна, що повномасштабне вторгнення дуже позначилося на кожному українці. На мою родину та бізнес війна вплинула дуже сильно, нам довелося залишити свій будинок у Харкові, як і більшості харків’ян, змінити всі наші плани. На жаль, багато хто не може повернутися додому, але є й ті, хто наразі повертається. Наприклад, мій батько – він повернувся до Харкова, у нього там робота. Кожен його день проходить у стресі, перебувати у місті вкрай небезпечно. Також у моїй сім’ї є люди, які служать на передовій. Щодо моїх співробітників – двоє вирішили залишитися в Харкові, решта евакуювалася.

У моїй сім’ї є люди, які служать на передовій.

Зараз я перебуваю у Лондоні – давно живу на дві країни – і вдячна за можливість бути тут і продовжувати роботу над проєктом, запуск якого було заплановано на березень. Однак мені дуже хочеться повернутися до Харкова та відчути себе вдома!

Бізнес під час війни: як Аліна Бабешко зберегла команду та продовжила запуск нового б’юті-проєкту
костюм Saint Laurent, прикраси Cartier 

З початку повномасштабного вторгнення ми зазнали величезних фінансових втрат, проте це ніщо у порівнянні з втратою свого будинку. Я завжди була сімейною людиною, а тепер почала цінувати близьких людей ще більше. Ми звикли займатися величезною кількістю справ одночасно, не звертаючи уваги на те, що відбувається навколо. Тепер кожен момент життя – цінніше, а раніше звичні речі стали найбажанішими. Не зупинятися, планувати розвиток та підкорення нових вершин допомагає віра у перемогу!

 

Про порятунок бізнесу під час війни та збереження команди

Коли почалася війна, я перебувала у Львові. Ми мали дуже напружений лютий, на початок березня ми готували запуск нового проєкту, до якого йшли два роки, і якраз напередодні ми з мамою поїхали до Львова, щоб трохи відпочити і набратися сил. Звичайно, ми стежили за новинами, не вірячи, що такий жах можливий у сучасному світі.

Перші дні та тижні вторгнення у мене був дикий страх за працівників. Мені було важливо, щоб вони виїхали з Харкова.

Коли я прокинулася, почувши жахливі новини, єдине, про що я думала – це мої близькі та співробітники у Харкові. Перші дні та тижні вторгнення у мене був дикий страх за працівників. Мені було важливо, щоб вони виїхали з Харкова. Тільки коли всі опинилися у відносній безпеці, я змогла згадати про бізнес та почала думати, що робити далі. Нас врятувало те, що вся робота у нас від початку багато в чому була побудована онлайн – це суттєво полегшило процес переходу на аутсорс.

Бізнес під час війни: як Аліна Бабешко зберегла команду та продовжила запуск нового б’юті-проєкту
костюм Saint Laurent, прикраси Cartier 

Я дуже люблю свою роботу, вона завжди підтримує мене психологічно, але у перші тижні війни я цілком зусередилася на людях. Я майже не думала про те, що сталося з нашим магазином і складами, проте була впевнена, що це тимчасово і я повернуся до роботи, хоча й гадки не мала, як саме, і що ми робитимемо далі. Дуже вдячні нашим клієнтам та Інстаграм-фоловерам, які цікавилися, як у нас справи, хвилювалися та підтримували. Лояльність людей, для яких ми працюємо, дуже допомагає триматися на плаву!

Лояльність людей, для яких ми працюємо, дуже допомагає триматися на плаву!

 

Про релокацію бізнесу та робочі плани на «після війни»

Більшість співробітників переїхали до відносно безпечних регіонів України. Двоє людей з команди вирішили залишитися у Харкові. Наразі бізнес повністю перейшов у онлайн. Є лише пара працівників, які, навіть переїхавши до безпечнішого регіону, прив’язані до місця – це наші логісти.

В іншому всі наші задачі та внутрішня робота компанії, включаючи бухгалтерію та документообіг, відбуваються онлайн. У нас і раніше всі ці процеси відбувалися у внутрішній програмі, тому нам було неважко переналаштуватися. Найскладніше було евакуювати з Харкова вцілілу продукцію. Наші склади постраждали від обстрілів та ударних хвиль, ми зазнали істотних збитків. Однак це ніщо у порівнянні з життям людей.

Найскладніше було евакуювати з Харкова вцілілу продукцію. Наші склади постраждали від обстрілів та ударних хвиль, ми зазнали істотних збитків.

Я дуже люблю Харків, це моє рідне місто, це місце, де я почуваюся вдома. Ми плануємо будувати бізнес саме тут. Щойно стане відомо, що ми перемогли і в місті безпечно, я одразу візьму квиток і вирушу додому. Нині це моя найбільша мрія!

Бізнес під час війни: як Аліна Бабешко зберегла команду та продовжила запуск нового б’юті-проєкту

Своє життя я так само планую на дві країни, як жила і раніше. Робота мого чоловіка зосереджена у Лондоні, а моя діяльність дозволяє мені контролювати робочі процеси дистанційно. Коли почалося повномасштабне вторгнення, мій чоловік був у Великій Британії. Це було жахливо: розуміти, що твоя близька людина так далеко від тебе. Вирішивши життєво важливі справи щодо евакуації співробітників та близьких, я відразу вирушила до чоловіка.

 

Про внесок у наближення нашої перемоги

Незважаючи на те, що через російське вторгнення наша компанія дуже постраждала фінансово, ми не припиняли і продовжуємо допомагати ЗСУ та донатити до фондів. Крім цього, ми ТОВ, справно сплачуємо ПДВ: офіційно імпортуємо та продаємо товари, віддаючи понад 20% податків державі – все як належить, чисто та прозоро, чим я дуже пишаюся. Минулого року ми взагалі припинили працювати на ФОП і вважаємо, що наша компанія робить чималий внесок в економіку України. Також усі наші співробітники офіційно працевлаштовані, відрахування з їхніх зарплат йдуть на військовий збір.

Ми робимо все дуже планомірно, правильно та тихо. Це наш громадянський обов’язок.

В умовах воєнного стану була можливість перейти з ПДВ на 2%, але ми цього не зробили. Також, незважаючи на тимчасовий простій навесні, ми продовжували повністю виплачувати зарплати співробітникам. Ми робимо все дуже планомірно, правильно та тихо. Це наш громадянський обов’язок. Ми працюємо і намагаємося розвиватися настільки, наскільки це можливо. Допомагати стільки, скільки ресурсу є у компанії у даний момент.

Бізнес під час війни: як Аліна Бабешко зберегла команду та продовжила запуск нового б’юті-проєкту

 

Про підхід до роботи Professional Care

Наш майбутній проєкт, старт якого ми були змушені відкласти, створений для популяризації б’юті-рутини, як особливого ритуалу з догляду за собою, що позитивно впливає як на фізичний стан волосся, шкіри та тіла, так і на ментальний. Під час війни останній аспект став ще важливішим, ніж раніше.

Ми хочемо створити ком’юніті, в якому жінки та чоловіки будуть ділитися своїми б’юті-звичками, підтримувати один одного і просто насолоджуватися приємним спілкуванням у колі однодумців, де б вони не знаходилися.

Ми тестуємо абсолютно всі пропозиції дистриб’юторів.

Щодо представленої на сайті Professional Care продукції: ми тестуємо абсолютно всі пропозиції дистриб’юторів. Пробуємо, вивчаємо склад, аж до пакування – тільки такий бренд з’являється у нас в асортименті. Дивимося самі, досліджуємо ринок, прислухаємося до побажань наших клієнтів, оцінюємо, наскільки бренд впишеться у наш асортимент. Дуже багато важливих моментів, які ми ніколи не залишаємо поза увагою, над цим працює велика команда.

Бізнес під час війни: як Аліна Бабешко зберегла команду та продовжила запуск нового б’юті-проєкту

 

Про «виживання» у висококонкурентному середовищі та набитих «гулях»

Сфера б’юті дуже висококонкурентна, як і будь-яка інша. Я вважаю, щоб створити сильний бренд та утримувати позиції, дуже важливі люди та стосунки з ними. Зокрема взаємини з постачальниками! За 8 років роботи ми зрозуміли, що адекватна реакція, питання та адекватне вирішення будь-яких ситуацій сприятимуть нормальній подальшій роботі. Взаємини з клієнтами: ми є суперклієнтоорієнтованими, для нас дуже важливо, щоб клієнт був задоволений.

Читать также
Бізнес під час війни: як Аліна Бабешко зберегла команду та продовжила запуск нового б’юті-проєкту

Щоб створити сильний бренд та утримувати позиції, дуже важливі люди та стосунки з ними.

Не менш важливі стосунки зі співробітниками. Дуже важливо знайти людей, які йтимуть уперед разом із тобою. Сьогодні я здаюся собі маленькою людиною в оточенні професіоналів, по-справжньому зацікавлених у тому, щоб зробити наш проєкт таким, яким ми його бачимо. Для мене це найбільша заслуга – мати поряд із собою сильну команду та робити все можливе для наших клієнтів.

Якщо раніше я покладалася на інтуїцію, то тепер так само покладаюся на людей, які оточують мене. На команду і на всіх, із ким ми працюємо. Прислухаюся до кожного, бо мене оточують експерти у своїй справі. У мене є загальне для всіх правило всередині компанії: вибудовувати адекватні стосунки, і якщо виникає якесь непорозуміння чи затримка, завжди потрібно це проговорювати. Щоб вирішити цю проблему та піти далі. Для мене важливі чесні, відкриті та правдиві взаємини.

Бізнес під час війни: як Аліна Бабешко зберегла команду та продовжила запуск нового б’юті-проєкту
костюм Massimo Dutti, прикраси Cartier

Щодо набитих «гуль». За 8 років їх було набито дуже багато, але це скоріше не «гулі», а досвід. Якби ми пройшли такий шлях раніше, запуск проєкту або створення нового продукту, звичайно, у нас сьогодні проходило б куди швидше і простіше. Але інакше ніяк.

Раніше я покладалася на інтуїцію, тепер так само покладаюся на людей, які оточують мене.

Я з 19 років у б’юті. Часу на навчання було дуже мало. Бізнес запускався у 2014 році – тоді ще не усвідомлюючи, що ми виростемо у велику компанію. На той момент я навчалася в аспірантурі, у майбутньому бачила себе викладачем кримінального процесу і навіть не підозрювала, що мій інтерес до якісних косметичних засобів перетвориться на масштабну сімейну справу.

На сьогоднішній день моя робота – це моє найбільше хобі, я роблю те, що мені подобається. Подобається спілкуватися з людьми, подобається б’юті-індустрія, подобається дивитися на кілька кроків уперед.

Бізнес під час війни: як Аліна Бабешко зберегла команду та продовжила запуск нового б’юті-проєкту

 

Про ключові бізнес-звички

Робота у бізнес-середовищі навчила мене певної витримки. Я дуже емоційна людина і навіть незначну ситуацію можу «розкрутити» до неймовірної трагедії. Завдяки підприємництву, я навчилася розставляти завдання за рівнем пріоритетності, ретельно аналізувати інформацію та мислити злагоджено. Ще я завжди говорю: коли ти business woman і у тебе горять усі дедлайни, а з усіх боків надходять численні питання, важливо зупинитися і запитати себе: «Що я і моя команда можемо з цим зробити?»

Коли ми можемо якось вплинути на ситуацію, що склалася – ми діємо. А якщо ні, що теж буває – коли наші дії просто не дадуть жодного результату, – я «відпускаю ситуацію». Навіщо витрачати свої сили та енергію на те, що від цього не зміниться? Для мене це величезна внутрішня трансформація, бо раніше мені здавалося, що довкола суцільні проблеми.

Бізнес під час війни: як Аліна Бабешко зберегла команду та продовжила запуск нового б’юті-проєкту

 

Головна порада жінкам, які мріють відкрити свій бізнес

Не бійтеся трансформацій та намагайтеся йти в ногу з часом, стежити за інноваціями у вашій сфері. Досконально розумійте портрет свого клієнта: якщо ви хочете йому щось запропонувати, важливо знати, потрібно це йому чи ні. Уявіть, що ви робитимете, як ви втілюватимете свої мрії у життя? Тому що мріяти добре, але щоб реалізувати проєкт, потрібно йти до нього з повністю розплющеними очима та розуміти, для чого і для кого ви його робите.

Самій собі 8 років тому я б порадила не нервувати. Не перейматися, не приймати все близько до серця, хоча за характером я саме така людина. До робочих питань все ж таки потрібно ставитися, як до завдань, які потрібно вирішити.

 

_____________________________________________________________________

Фото: Vlada Bond

5 2 votes
Article Rating
Какова ваша реакция?
Created by potrace 1.15, written by Peter Selinger 2001-2017 Влюбился
2
Created by potrace 1.15, written by Peter Selinger 2001-2017 Лайк
2
Created by potrace 1.15, written by Peter Selinger 2001-2017 Нелайк
0
Created by potrace 1.15, written by Peter Selinger 2001-2017 Под вопросом
0
Subscribe
Notify of
guest
0 Комментариев
Inline Feedbacks
View all comments

© 2024 INSIDER Усі права захищені.
Будь-яке копіювання та відтворення тексту, зокрема часткове та у будь-яких формах, без письмового дозволу правовласника заборонено.


НАШІ ПАРТНЕРИ
Depositphotos