Now Reading
Експертка з маркетингу Крістіна Дзюба про цікаві кейси й корисний чек-лист для соцмереж

Експертка з маркетингу Крістіна Дзюба про цікаві кейси й корисний чек-лист для соцмереж

Експертка з маркетингу Крістіна Дзюба про цікаві кейси й корисний чек-лист для соцмереж

Щороку наш світ усе стрімкіше захоплюють інтернет, мультиканальність і штучний інтелект. Тож формування образу в свідомості людей дедалі більше відбувається у соціальних мережах. Звідси, такі диджитал-професії як SMM-спеціаліст, influence-маркетолог, таргетолог й інші здобувають все більше популярності на ринку. І вже зараз у всьому світі відстежується тенденція, що попит на цих спеціалістів зазвичай перевищує пропозицію. 

Тож редакція INSIDER.UA вирішила травневий випуск диджитал-обкладинки присвятити темі соціальних мереж, обравши cover-girl Крістіну Дзюбу – експертку з маркетингу, у портфоліо якої 75 проєктів із 20 різних ніш за 6 років роботи. Ці цифри промовляють самі за себе і вже є результатом. А як процес – за ними стоять різні етапи у житті 23-річної спеціалістки: від повного «вигорання» через шалений обсяг роботи – 19 проєктів одночасно – до створення власного навчального продукту та стратегічної роботи з бізнесами. 

Експертка з маркетингу Крістіна Дзюба про цікаві кейси й корисний чек-лист для соцмереж

У нашому інтервʼю дівчина розповідає про свій шлях від SMM-спеціалістки до досвідченої маркетологині, власні навчальні онлайн-продукти, завдяки яким можна опанувати нові диджитал-професії, радить, як брендам та особистим блогам реагувати на хейт в інтернеті, дає рекомендації щодо ведення соцмереж для кожного. 

 

Про свій шлях в активне соціальне життя 

Коли я була маленька, мої батьки своїм прикладом завжди показували, що добиватися мети потрібно самостійно. Професія, яку ти обираєш, має приносити не лише гроші, а й бути процесом, який дає можливості. Приміром, працювати і водночас бути з рідними, мандрувати, втілювати мрії, відпочивати, допомагати іншим. Такий висновок я зробила, коли бачила, як складно подеколи було батькам і як бракувало часу на все, окрім роботи.

Експертка з маркетингу Крістіна Дзюба про цікаві кейси й корисний чек-лист для соцмереж

Я хотіла, щоб моя професія завжди була в радість: аби хотілося прокидатися на роботу, а понеділок не видавався таким страшним. Але починалося все, звісно, інакше. У 5 років я розповідала, що буду телеведучою або акторкою: така мрія, напевно, є у багатьох. Часто перевдягалась і пародіювала різних зірок.

Сама я родом із міста Хмельницький, що на заході України. У шкільні роки, на літніх канікулах, працювала в піцерії Sky Pizza, потім – у магазині косметики Irene Bukur, а на першому курсі додатково й недовго – у call-центрі крамниці інтимних речей.

Експертка з маркетингу Крістіна Дзюба про цікаві кейси й корисний чек-лист для соцмереж

Я завжди любила фотографуватись і фотографувати. З 14 років була моделлю в Хмельницькому для тамтешніх магазинів. І якось на одній такій фотосесії власники бренду одягу запропонували мені вести його Instagram-аккаунт: почули, як я озвучую різноманітні ідеї щодо роботи в кадрі, їм це сподобалося.

Тож у серпні 2017 року я почала свій шлях у маркетингу як SMM-спеціаліст: звучить це голосно, але маркетингу там ще не було. (сміється) Я не розуміла, що працюю в цій сфері, просто робила те, що вмію:  створювала контент і вела сторінку в Instagram. Я завжди повторюю, що це не я обрала цю сферу, а вона – мене. Але її рух та розвиток задаю самостійно, роблячи вибір і керуючись метою.

Експертка з маркетингу Крістіна Дзюба про цікаві кейси й корисний чек-лист для соцмереж

 

Про карʼєру в маркетингу та здобутки

В університеті я вивчала спеціальність «піар і журналістика». У студентські роки завжди була в пошуку все нових і нових проєктів. А взагалі мій творчий шлях почався з бажання мати власні кошти, не бути привʼязаною до конкретного місця роботи та створювати те, до чого душа лежить найбільше.

За 6 років я працювала з 75 проєктами, які охоплювали приблизно 20 ніш.

Мій досвід постає з практики. Я погоджувалася на різні пропозиції, бо хотіла спробувати себе в різних сферах. Яось одночасно вела 19 проєктів і, як результат – «вигоріла»: тож  не раджу повторювати цю помилку. А загалом за 6 років я працювала з 75 проєктами, які охоплювали приблизно 20 ніш. Здебільшого, це були бренди одягу, косметики, особисті блоги, флористичні бізнеси, але були також і магазини техніки, стоматологічні клініки, туристичні агенції та навіть навчальні курси.

Експертка з маркетингу Крістіна Дзюба про цікаві кейси й корисний чек-лист для соцмереж

Для мене завжди було важливо, щоби світогляд цих брендів збігався з моїм власним. 

Якщо говорити про приклади, то я працювала з такими туристичними агенціями, як Join UP!, TUI, ANEX Tour. Розробляла стратегію українського бренду одягу CICI COCO. Минулої весни ми з командою трансформували вже чинний бренд FIORE BIANCO: наповнили його сенсами, сформували позицію й заклали цінності, які надалі проявлятимуться у його діях.

Експертка з маркетингу Крістіна Дзюба про цікаві кейси й корисний чек-лист для соцмереж

Останні 5 років працюю з Siluet. З ним я пережила й власну трансформацію: від просто ведення сторінки в соцмережах до повної побудови стратегії бренду. Пишаюся цим проєктом особливо, бо за останній рік він розширився утричі! Також люблю працювати з квітами –  зовсім нещодавно закінчила стратегію для бутика OLO. Тут важливо було сформувати концепцію, яку надалі можна вже передавати у франшизу.

Маркетинг – це не зупинка на одній станції. Це – рух, у якому багато цікавого.

Сьогодні я вже працюю з проєктами як ментор, стратег, маркетолог. Надаю консультації для інших експертів, власників бізнесу, для ведення особистих блогів. Виступаю як запрошений спікер на івентах та різних курсах.

Експертка з маркетингу Крістіна Дзюба про цікаві кейси й корисний чек-лист для соцмереж

Маркетинг – це не зупинка на одній станції. Це рух, у якому  багато цікавого. Я щодня аналізую все, що мені подобається, усі цікавинки й оточення. Професія стає хобі, коли її опановуєш через цікаві теми. Сьогодні вже не рівняюся на когось, просто захоплююся, але водночас вивчаю себе та свої можливості.

Наприклад, аналізую поведінку успішних світових брендів, їхню реакцію на різноманітні ситуації, використання ними й, навпаки, уникання трендів. Так само надихаюся успішними людьми. Приміром, як «Людина року – 2023», за версією журналу Time, Тейлор Свіфт разом із командою позиціонує себе, скільки сенсів вкладає у своє промо, щоб у свідомості людей сформувався саме такий образ, який він є. Вау!

Експертка з маркетингу Крістіна Дзюба про цікаві кейси й корисний чек-лист для соцмереж

 

Про власні навчальні онлайн-продукти

Рік тому я створила KEY.SMM – авторський навчальний продукт. В його основу закладено суть ключа – key. Це ніби інструмент для відкриття можливостей, які кожен знаходить, здолавши певний етап. Ми даємо знання, ділимося досвідом, це – ключ, яким людина може відімкнути потрібні двері, якщо, звісно, правильно скористається інформацією.

Також «К» – перша літера мого імені. Для мене це важливо, бо я хотіла вкласти весь свій багаторічний досвід у цей продукт, хотіла, щоб наш курс випустив справжніх професіоналів на ринок. KEY.SMM – ключ у світ SMM, де на кожного чекають нові перспективи.

Експертка з маркетингу Крістіна Дзюба про цікаві кейси й корисний чек-лист для соцмереж

Саму програму занять я готувала пів року, далі з командою працювала над брендингом, технічним втіленням, записом і монтажем. Курс навчання складається з 8-ми насичених модулів, де учні знайомляться з усіма етапами стратегії для бізнесу та пошуку власних клієнтів. Кожен модуль і заняття взаємоповʼязані. Для мене надважливо звертати увагу на деталі, я переконан, що з цього й починається унікальність.

Також ми надаємо можливість попрактикуватися на реальному проєкті, з підтримкою від мене та куратора. У нас завжди обмежена кількість місць, бо хочемо приділити увагу кожному, щоб ніхто не почувався зайвим чи забутим.

Експертка з маркетингу Крістіна Дзюба про цікаві кейси й корисний чек-лист для соцмереж

За рік ми з командою випустили 4 потоки учнів та продукт про стратегічне планування YOUR STRATEGY. У ньому – двогодинна лекція, структура реалізації стратегії (простір у notion, який допомагає організувати всі робочі процеси в бізнесі чи для особистого блогу, наповнений конспектами, схемами, таблицями) і сам шаблон стратегії (можна сформувати комплексну структуру бізнесу, яка передаватиметься в команді).

Сьогодні важливо формувати якісний зв’язок з аудиторією. Просто надавати продукт – уже недостатньо.

У мене немає завдання продавати курси, вдаючись до інфоциганства. Натомість є мета – залишити свій слід у маркетингу та поділитися досвідом, який стане комусь в пригоді. Дуже хочеться змінити підхід до онлайн-освіти, щоб можна було покращити професійний рівень і отримати задоволення від самого процесу навчання. Тож невдовзі KEY.SMM трансформується в значно більший проєкт, аніж є зараз.

Експертка з маркетингу Крістіна Дзюба про цікаві кейси й корисний чек-лист для соцмереж

 

Про хейт у соцмережах і як з ним упоратися 

З хейтом у соцмережах зараз може зіткнутися кожна людина, не тільки інфлюенсери чи відомі діячі. Одразу скажу, що з ним потрібно правильно працювати: у жодному разі не можна ігнорувати чи реагувати негативом. Також важливо доносити до аудиторії свої цінності чи бренду. 

Хейт буде завжди, усім не догодити – це вже аксіома. Проте ставлення та реакція на нього може багато розповісти про бренд чи людину.

Чим позитивніше діятиме бізнес, тим краще сформується про нього враження. І навпаки. Якщо клієнт, наприклад, незадоволений товаром, намагайтеся порозумітися з ним, з’ясуйте причину. Запропонуйте варіанти вирішення ситуації. Так само важливо висловлювати своє бачення та ставлення до глобальних проблем, важливо своїми діями обʼєднувати людей.  

Експертка з маркетингу Крістіна Дзюба про цікаві кейси й корисний чек-лист для соцмереж

Як найкраще працювати з хейтом, якщо ви – бренд?

• сформувати правила, загальні для всіх: що можна робити, а що – ні (наприклад, не можна видаляти негативні коментарі, а потрібно опрацьовувати їх відповідно до ситуації);

• доносити свою думку через цінності (наприклад, для нас важливо, щоб кожен клієнт був задоволений співпрацею з нашим брендом, тож разом розберімося у цій ситуації, щоб ви та ми не мали негативних емоцій, не хвилюйтесь – усе вирішується);

• завжди врегульовувати конфлікти, а не ігнорувати їх;

• вибудувати окрему стратегію комунікації з розділом хейту, а в ньому викласти усі ситуації, які виникали й виникають, запропонувати способи для їхнього вирішення;

• завжди тримати свою позицію чіткою та непохитною.

Експертка з маркетингу Крістіна Дзюба про цікаві кейси й корисний чек-лист для соцмереж

Авторам особистих блогів справлятися з хейтом – складніше емоційно, але тут я раджу не сприймати образи на власний рахунок. У кожної людини – своя думка, на яку не варто відразу відповідати негативом. 

Якось у рекламному відео, в якому я розповідала про навчання за 15 000 доларів, погано записався звук. І потім у коментарях на мене налетіли, мовляв, «на навчання за 15 000 доларів кошти є, а на петличку за 2000 гривень – немає».

Експертка з маркетингу Крістіна Дзюба про цікаві кейси й корисний чек-лист для соцмереж

Читать также
Експертка з маркетингу Крістіна Дзюба про цікаві кейси й корисний чек-лист для соцмереж

Як я сприйняла? Чесно пояснила причину поганого звуку та написала кожному з коментаторів таке повідомлення: «Вітаю. Мені дуже шкода, що стався такий технічний збій на записі відео. На жаль, можливості перезаписати вже немає, тому в стрічці Instagram воно буде з таким неідеальних звуком. Вибачте за незручності». У результаті інста-спільнота мене підтримала. Тож сьогодні вкрай важливо формувати якісний та чесний звʼязок з аудиторією. Просто надавати продукт – уже недостатньо. 

Хейт буде завжди, усім не догодити – це вже аксіома. Проте ставлення та реакція на нього може багато розповісти про бренд чи людину.

Експертка з маркетингу Крістіна Дзюба про цікаві кейси й корисний чек-лист для соцмереж

 

Про власні захоплення

Найкращий мій відпочинок – це дозвілля вдома, щоб нікуди не поспішати. Просто в комфортному темпі прокинутися, поснідати, почитати книжку, подивитися кіно і, врешті-решт, виспатись. Люблю займатися спортом. Якби можна було не працювати, я би щодня ходила на тренування, пілатес, теніс, катання верхи на конях. (сміється) А ще – на танці, бо коли танцюю, почуваюся просто неймовірно, так насолоджуюся, що повністю вимикаю усі думки.

Експертка з маркетингу Крістіна Дзюба про цікаві кейси й корисний чек-лист для соцмереж
А ще я відпочиваю в мандрівках! Навіть, якщо працюю під час подорожей, але зміна локацій, пізнання нового, надивленість – дарують заряд енергії й натхнення.

Експертка з маркетингу Крістіна Дзюба про цікаві кейси й корисний чек-лист для соцмереж

 

Про переваги й недоліки професії

По-перше, у моїй професії найбільше подобається розвиток. Маркетинг ніколи не стоїть на місці, завжди можна вивчити щось нове, поглянути на той чи інший продукт під іншим кутом зору. Я вже не раз говорила: за яку би справу в майбутньому не взялася, є фундамент, який допоможе реалізувати її обдумано, стратегічно, з урахуванням усіх ризиків. Усе завдяки маркетинговому досвіду.

По-друге, що так само важливо – це можливість самостійно будувати робочий графік та обирати локацію. Звісно, що подеколи тут з’являється і недолік. Раніше, де б я не була: на відпочинку, у кіно, у ресторані – під руками завжди тримала телефон і могла працювати 24/7. Але так само у цьому пункті є й перевага: вміння організовувати час, розставляти завдання й дедлайни.

Експертка з маркетингу Крістіна Дзюба про цікаві кейси й корисний чек-лист для соцмереж

По-третє, у цій сфері можна гарно заробляти, пропонувати нові послуги, створювати продукти, і зрештою, започатковувати власний бізнес.

Недоліки можна знайти у будь-якій професії, але питання в тому, як їх сприймати. Наприклад, я щодня повторюю собі, що нічого не буває ідеальним, що баланс – це лише наша зона відповідальності й наші пріоритети.

Експертка з маркетингу Крістіна Дзюба про цікаві кейси й корисний чек-лист для соцмереж

 

Найкращі 3 експертні поради щодо ведення соцмереж 

1. Для ведення особистого блогу дуже важливо відштовхуватися від того, хто ви є. Що вам подобається? Які ваші переконання і світогляд? Яка життєва позиція? Яка мета? Який ваш стиль та оточення? Дуже важливо чесно відповісти собі на ці запитання, а вже потому, залежно від відповідей, подавати інформацію в інтернеті. 

Якщо ви плануєте бізнес у соціальних мережах, найважливіше – це сформувати мету й завдання, зрозуміти свого користувача чи клієнта.  Далі розвинути позицію бренду, сформулювати його цінності й місію та закласти їх у «фундамент» контенту.

Важливо завжди пам’ятати про те, що більше цінується оригінал, аніж копія.

2. Якщо говорити про тренди ведення соцмереж, то це спірне питання. Усе залежить від позиціонування вас чи вашого бізнесу: якщо ця тенденція підпадає під ваше бачення, використайте її. Ось зараз у тренді – застосування штучного інтелекту, 3Д візуалізації. Важливо завжди памʼятати про те, що більше цінується оригінал, аніж копія.

Експертка з маркетингу Крістіна Дзюба про цікаві кейси й корисний чек-лист для соцмереж

3. Шукаючи SMM-спеціаліста, варто звертати увагу, наскільки збігаються ваші погляди й цінності. Якщо  берете в команду людину, вона повинна розуміти, уявляти ваш бізнес чи блог так само, як ви, пропонувати ідеї, які вам теж імпонують. 

Завжди рекомендую на співбесіді тестувати претендента, щоб оцінити його організованість, бачення та аналітичні здібності. Організованість – чи виконає вчасно і якісно завдання. Бачення – чи збігаються думки і стиль роботи замовника та виконавця. Аналітичні здібності – чи правильно проаналізовано те, що вже є, і чи доцільно підібрано алгоритм дій.

__________________________________________________

Фотограф: Соломія Сушельницька
Візажист: Ірина Мевша
Стиліст по зачісці: Даніїл Борисов 

ОДЯГ:
Костюм HUKH
Джинси Twist & Tango
Сукня Zara
Светр та спідниця FIORE BIANCO
Туфлі Jimmy Choo
Лодочки JUL
Босоніжки Massimo Dutti

5 2 votes
Article Rating
Какова ваша реакция?
Created by potrace 1.15, written by Peter Selinger 2001-2017 Влюбился
2
Created by potrace 1.15, written by Peter Selinger 2001-2017 Лайк
2
Created by potrace 1.15, written by Peter Selinger 2001-2017 Нелайк
0
Created by potrace 1.15, written by Peter Selinger 2001-2017 Под вопросом
0
Subscribe
Notify of
guest
0 Комментариев
Inline Feedbacks
View all comments

© 2024 INSIDER Усі права захищені.
Будь-яке копіювання та відтворення тексту, зокрема часткове та у будь-яких формах, без письмового дозволу правовласника заборонено.


НАШІ ПАРТНЕРИ
Depositphotos